Final Detail Showcase - 1958 VW Karmann Ghia
Final Detail Showcase - 1958 VW Karmann Ghia
Puhelimen muistin tyhjennystalkoot jatkuu...
Klassikko Volkkareita harrastava kaverini kysyi, jos olisin kerinnyt vähän jeesaamaan vähän hänen Karmann Ghian kanssa. Miten tälläisestä kaunottaresta voisi kieltäytyä.
Auto tuli Espanjasta, jossa se on entisöity ja maalattu. Ja maalattu vieläpä hyvin.
Tälläisessä autossa missä on tehty varmasti jonkun verran koritöitä ja maalailtu on tietenkin enemmän muuttujia yhtälössä kuin perus tehdas värisessä 2010 bemarissa.
Eli tärkeää oli kartoittaa vähän mitä on tehty, kuinka paljon on kittiä ja väriä missäkin. Oma mittari ei kerro kuin kokonaispaksuudet, ei erittele mitään kerroksia. Mutta se antaa kuitenkin hyvin suuntaa, onko jossain enemmän väriä tai kittiä, onko joku värjätty useampaan kertaan. Eli sellaiseen seulontaan ja kartoitukseen tässäkin hommassa mittari on hyvä. Muutama roska ja yksi valuma tuli raapaistua veks. Auto oli jo lumputettu Espanjassa ja suurimmat appelsiinit olivat jääneet välimeren äärelle. Yhdessä kohtaa lumputtaja oli jo vähän turhan pitkää samaa kohtaa.
On aina mielenkiintoista löytää tälläiseen se oikea hyökkäyskalusto. Jotenkin olin mielessäni pyöritellyt, että tossa on oltava pehmeä väri ja hämmästys olikin suuri, kun sai kaivaa koko ajan vaan leikkaavampaa välineistöä tiskiin.
Auto on yksi automuotoilun kauneusikoneita ja sen huomaa hyvin muodoissa. En muista toista autoa missä 75:lla olis saanut hämmentää yhtä paljon. Toi kori on kokonaan yksiosainen, eli ei mitään irtolokareita tms, no luukut tietenkin on irtonaiset. Nykyinen omistaja oli vielä vienyt konehuoneen ja etukontin viimeistelyn maaliin, joten pakko oli itsekin laittaa parasta, että sai kokonaisuuden samalle tasolle.
Auto ei missään nimessä ollut lähtökohdaltaan paha, mutta kuitenkin oli kauttaaltaan hennon naarmun alle verhottu ja tälläinen huntu vie kyllä väristä juuri sen parhaan terän ja sen takaisin saaminen vie hetken aikaa, mutta nostaa auton taas uudelle tasolle.
Mä nysvään aina ekana panelien reunat ibrid/lhr75e ja sen jälkeen isommat selkeämmät kentät lhr15/21. Mun mielestä mä saan tehtyä tolla tavalla paneelin valmiiksi siistimmin, tarkemmin, turvallisemmin ja paremmin. Ja homma ei rupea oikeastaan puuduttamaan kun välillä vaihtelee koneiden välillä, sen sijaan että koko ajan yrittäis heilua isolla koneella koko auton.
Konehuoneeseen ja etukonttiin tein vaan kevyen siistimisen ja pinnoituksen. Sisustaan ei tarvinnut koskea ollenkaan ( maalattu kojelauta olis tehnyt mieli hioa ja kiillottaa )
Pinnoitteeksi laitoin Kamikazen Miyabin pohjalle ja ISM:n päälle. Nää on nyt ns. 3.0 versiot ko. Tuotteista, eli tuotekehitystä Kai vie koko ajan eteenpäin, vaikkei sitä erikseen purkkien kylkiin mainosta. Aivan hemmetin hyvät tuotteet ja toimivatkin vielä. Ja nykyään saa suoraan kotimaasta hyllystä. Kiilto on kaunis asia.
Tää oli taas auto mitä välillä jäi vaan tuijottamaan ja hämmästelemään.
Ja videon tynkä:
https://vimeo.com/308127317
HyVWää Joulun ajan jatkoa kaikille, nautitaan ja otetaan iisisti!
Klassikko Volkkareita harrastava kaverini kysyi, jos olisin kerinnyt vähän jeesaamaan vähän hänen Karmann Ghian kanssa. Miten tälläisestä kaunottaresta voisi kieltäytyä.
Auto tuli Espanjasta, jossa se on entisöity ja maalattu. Ja maalattu vieläpä hyvin.
Tälläisessä autossa missä on tehty varmasti jonkun verran koritöitä ja maalailtu on tietenkin enemmän muuttujia yhtälössä kuin perus tehdas värisessä 2010 bemarissa.
Eli tärkeää oli kartoittaa vähän mitä on tehty, kuinka paljon on kittiä ja väriä missäkin. Oma mittari ei kerro kuin kokonaispaksuudet, ei erittele mitään kerroksia. Mutta se antaa kuitenkin hyvin suuntaa, onko jossain enemmän väriä tai kittiä, onko joku värjätty useampaan kertaan. Eli sellaiseen seulontaan ja kartoitukseen tässäkin hommassa mittari on hyvä. Muutama roska ja yksi valuma tuli raapaistua veks. Auto oli jo lumputettu Espanjassa ja suurimmat appelsiinit olivat jääneet välimeren äärelle. Yhdessä kohtaa lumputtaja oli jo vähän turhan pitkää samaa kohtaa.
On aina mielenkiintoista löytää tälläiseen se oikea hyökkäyskalusto. Jotenkin olin mielessäni pyöritellyt, että tossa on oltava pehmeä väri ja hämmästys olikin suuri, kun sai kaivaa koko ajan vaan leikkaavampaa välineistöä tiskiin.
Auto on yksi automuotoilun kauneusikoneita ja sen huomaa hyvin muodoissa. En muista toista autoa missä 75:lla olis saanut hämmentää yhtä paljon. Toi kori on kokonaan yksiosainen, eli ei mitään irtolokareita tms, no luukut tietenkin on irtonaiset. Nykyinen omistaja oli vielä vienyt konehuoneen ja etukontin viimeistelyn maaliin, joten pakko oli itsekin laittaa parasta, että sai kokonaisuuden samalle tasolle.
Auto ei missään nimessä ollut lähtökohdaltaan paha, mutta kuitenkin oli kauttaaltaan hennon naarmun alle verhottu ja tälläinen huntu vie kyllä väristä juuri sen parhaan terän ja sen takaisin saaminen vie hetken aikaa, mutta nostaa auton taas uudelle tasolle.
Mä nysvään aina ekana panelien reunat ibrid/lhr75e ja sen jälkeen isommat selkeämmät kentät lhr15/21. Mun mielestä mä saan tehtyä tolla tavalla paneelin valmiiksi siistimmin, tarkemmin, turvallisemmin ja paremmin. Ja homma ei rupea oikeastaan puuduttamaan kun välillä vaihtelee koneiden välillä, sen sijaan että koko ajan yrittäis heilua isolla koneella koko auton.
Konehuoneeseen ja etukonttiin tein vaan kevyen siistimisen ja pinnoituksen. Sisustaan ei tarvinnut koskea ollenkaan ( maalattu kojelauta olis tehnyt mieli hioa ja kiillottaa )
Pinnoitteeksi laitoin Kamikazen Miyabin pohjalle ja ISM:n päälle. Nää on nyt ns. 3.0 versiot ko. Tuotteista, eli tuotekehitystä Kai vie koko ajan eteenpäin, vaikkei sitä erikseen purkkien kylkiin mainosta. Aivan hemmetin hyvät tuotteet ja toimivatkin vielä. Ja nykyään saa suoraan kotimaasta hyllystä. Kiilto on kaunis asia.
Tää oli taas auto mitä välillä jäi vaan tuijottamaan ja hämmästelemään.
Ja videon tynkä:
https://vimeo.com/308127317
HyVWää Joulun ajan jatkoa kaikille, nautitaan ja otetaan iisisti!
Black isn't a color, it's a career.
Re: Final Detail Showcase - 1958 VW Karmann Ghia
Tyylikästä! Onko auto enemmänkin ajossa kun laitoit ihan pinnoitteen? Mitäs nuo Kamikazet maksaa?
Re: Final Detail Showcase - 1958 VW Karmann Ghia
Hienoa hienoa jälleen kerran. On kyllä erinomaisessa kunnossa maalipinta, kun näihin nykyautoihin vertaa. Ehdottomasti pinnoite, kun näin suuren työn tekee
Re: Final Detail Showcase - 1958 VW Karmann Ghia
Thanks.?Autolla ajetaan kesäisin aika tiuhaan. Kamikazen suomen hinnat saa helpoiten suoraan mehtoselta.
Black isn't a color, it's a career.
Re: Final Detail Showcase - 1958 VW Karmann Ghia
Kiitos. Joo, ei voi näihin nyky appelsiinilaatikoihin verrata ollenkaan. nyt menossa suomessa värjätyn porschen vesihionta ja on kyllä niin päin hemmettiä maalattu auto, että tekis mieli sanoa maalarille, että vois vaihtaa alaa...
Black isn't a color, it's a career.
Re: Final Detail Showcase - 1958 VW Karmann Ghia
Onpas hyvin auton muotoihin istuva väricombo. Ja hienosti kiiltävä pinta!
Re: Final Detail Showcase - 1958 VW Karmann Ghia
Joo, itsekin rakastuin tohon väriin ihan kympillä. Noi period correct 2-tone värit on kyllä kauniita. Toi oli orkkis värikartasta, mutta muistaakseni ei ko. auton alkuperäinen (tais olla musta)
Black isn't a color, it's a career.
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Final Detail Showcase - 1958 VW Karmann Ghia
On kyllä hienonn näköihen KG. Pitäisi itselläkin alkaa joko teettämään / itsellä yrittämään oman vw kuplan kiillotusta.
Re: Final Detail Showcase - 1958 VW Karmann Ghia
Ohan hieno auto! Ja muikea väri + kiilto.