Eli tehtävää riitti ihan riittävästi, joten vehkeet esiin ja hommiin. Takaluukusta oli meininki rapsaista mallimerkinnät pois, apukuskin ja takapuskurin nirhaumien vähentäminen tai mahdollisesti poistaminen kokonaan, 2-step kiillotus, tuulilasin huopalaikalla kiillotus, maalipinnan pinnoitus (nanolex), ajo- ja takavalojen kiillotus ja pinnoitus (nanolex), vanteet vain pestiin, kun ne olivat menossa vaihtoon, sisustaan täysi pesu, putsaus, suojaus.
Nätti linjaista Bemaria oli mukava touhuta, lähtökohta oli tietenkin karmean suolakylvetyksen jälkeen hurjan näköinen, mutta jo kunnon pesu teki ihmeitä. TC:n tuju liuotus alkuun, Bilt Hamber Korrosol raudan poistoon (rautaa oli jopa katolla yllättävän paljon, Nanolex tar remover pienpoistoon, 40gt hiekkapaperin tuntuiset kyljet rupesivat tuntumaan jo sileiltä kuin vauvan otsa. Lopuksi Sonaxin claybarilla koko auto läpi ja ipastelu.








Eli lähtöisesti oltiin siinä pisteessä missä 99,4% autoista oli Tammikuun alun suolahelvetissä. Erityisen huolellisesti tulee aina tiskattua noi irroitettavat merkit ja niiden ympärykset, että poistettassa siellä ei olis mitään naarmuttavaa enää välissä. Brushailua ja claybaria, huuhtelua ja toistoa.
Sitten olikin make it or break it hetki, kun piti yrittää jotenkin hankkiutua eroon kyljen naarmuista, isku oli ollut sen verran kova, että takaoveen oli tullut pari painaumaakin, niille ei omat keinot riitä, mutta PDR mies saa ne onneksi pois, eli naarmujen poistoa siis. Piti jo omistajaa ohjeistaa, että noista saa vähän parempia pyöristämällä, mutta eroon niistä ei enää päästäisi kuin uudelleen lakkaamalla... Uudelleen lakkaamalla... Pakkohan se oli kokeilla. Alla oleva videolla näkyy miten sain noi naarmut 99% häviämään, eli melkein voisi olla jo tyytyväinen. Vielä PDR noihin pariin painaumaan niin ei näy kyllä mitään.

Takaovessa ollut nirhauma tuntui niin pahalta, että olin varma, että se jää pahasti esiin joka tapauksessa. Kynsi oikein upposi railoihin, eli ei ihan pieniä kanioneita olleet.


Etuovessa naarmu ei ollut niin paha ja siinä oli vain toi naarmujen loppupää läpi asti ja muutenkin paneelin muoto kaartuu jo alaspäin tässä kohtaa joten ei niin silmiin pistävä kuin takaoven ongelma.

Takaovi after.

Etuovi after.

Success.
https://vimeo.com/258395357
Videon tynkä naarmu seikkailusta. Sama tuli tehtyä takapuskuriin, ei vaan tullut kuvattua.
Seuraavaksi Rupes LHR75:lla B-pilareiden kimppuun ja iBridillä mustat listat yms.
https://vimeo.com/258467720
Nopsa video.
Loput olikin perinteistä koneella laskettelua. Rupes 15 ja 20 louhivat isoja pintoja, lyhyt villa ja Sonax Cutmax puree kyllä niin kivasti kovempiin pintoihin, että ei mee turhaan aikaa isojen naarmujen kanssa. LHR 75 ja iBrid on niin ihania tollaseen monimuotoiseen etupuskuriin. Loppusilaus meni keltainen/keltainen Rupes kombinatiolla. Ajovalot ja takavalot kiillottelin myös noilla pikku koneilla ja muutos oli kyllä erinomainen. iBridillä sai vielä munuaisen kromit yms pyyhkästyä kiiltoon. Tuulilasin ajoin Sonaxin huopalaikalla ja CarPron tahnalla, muihin laseihin riitti pesu ja pinnoitus Nanolexin Ultra Glassilla.

Pakoputken päät hinkkasin Mothersin rosteri tahnalla ja suojasin Kamikazen Stancella.

Muista osa iBridillä, ympäristö 15mm heittosella. Kyllä reagoi hienosti valoon toi väri.

Ajovalot onnistui yllättävän hyvin.

Kromin kiiltoa. Munuaisritilät, käsin putsattu ja pinnoitettu yksitellen.

iBrid to the rescue.








Nanolexit pinnassa, voiton puolella taas.

En näköjään ottanut sisustasta ainuttakaan kuvaa, vain lyhyen videon pätkän jonka laitoin tohon videoon mukaan:
https://vimeo.com/258392392
Mukava projekti ja ilo auttaa kaveria.

Koitan saada lisää näitä topikkeja tehtyä valmiiksi.