*Taas* Porsche 911 997

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
Avatar
Lowlife
Viestit: 597
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2011 12:15 am

*Taas* Porsche 911 997

Viesti Kirjoittaja Lowlife » To Tammi 05, 2017 1:19 am

Kuinka ollakaan, jälleen tarjolla Possua, vaikka Joulu meni jo. Tästä Possusta riittäisi tarinaa enemmänkin, mutta koitetaan pitäytyä tärkeimmissä. Auto on kanssa 997 korinen 911. Hieno auto kapea korisenakin. Tän värisiä on tullut tehty jo useampia, joten tämä piti olla helppo ja joutuisa pala pureskeltavaksi, mutta niin kuin sanotaan 'moni kakku päältä kaunis' ja tää kakun pala meinas jäädä ruokatorveen poikittain.

Auton omistaja on yksi miellyttävimmistä ihmisolennoista joita olen matkallani kohdannut ja hän oli pitkään hakenut huippu 997 yksilöä Boxterinsa korvikkeeksi. Tiuhan seulan ja tarkkojen speksien mukaisen auton löytäminen olikin ollut yllättävän hankala prosessi, ennen kuin tämä vihdoin osui kohdalle.

Kaveri soitti ja tällä vaatimattomalla kaverilla oli selkeästi innostusta ilmassa, kun hän rupesi kertomaan mitä oli löytänyt. No hyvälle miellehän sitä itsekin hyvistä uutisista tuli ja sovittiin, että puuhastelisin uuden tulokkaan ensi tilassa kuntoon, kesän ollessa maukkaimmillaan.

Auto kun tuli mulle niin huomasin heti sivusilmällä, kaverin samalla innokkaasti kertoen ja esitellen autonsa läpikotaisin, että pelkääjän puolen takalokarissa ei ollut ihan oikeasti mitään kiiltoa, vaikka se kohta juuri sattui osumaan ilta-aurinkoon. Kaveri sanoi, ettei ollut malttanut olla vahaamatta autoa edellisenä päivänä, kun oli tehnyt niin kovasti mieli heti kiiltokoneella liikenteeseen, ymmärrän tunteen hyvin. Jotenkin käänsin sen mattamaisuuden päässäni, että kova staattisuus ja maantiepölyhuntu oli tarttunut tasaisesti pintaan ja varmaan pesun jälkeen tilanne olisi jo heti taas parempi.

Vedettiin auto pilttuuseen sisään ja aloitin lutraamisen vasta seuraavana aamuna. Siihen nähden, että auto oli vasta viikkoa aiemmin ajettu autoliikkeestä ulos, olivat pinnat aika karussa kunnossa. Mitään suurta hologrammi helvettiä ei onneksi ollut, mutta laiska tiskari oli ollut edellinen kun kyljet oli aika hiekkapaperia.

Kunnon liotusaine ekana, tardis, ironx, clay bar ja sit pääsi jo vähän niin kuin pesupuuhiin. :)

Alta paljastui ekana hyvin tavanomaiset näkymät. Naarmuja ja pesujälkeä tasaisen epätasaisesti. Ei mitään uutta siinä. Keulan tavaratilan luukku ja katto oli kuin olis ajettu 1000km hiekkarekan perässä, täynnä pientä kraateria ja suuri osa niistä sinne myös lopulta jäi.

Ja sitten se varsinainen ullatuuus! Aloin pesun aikana kiinnittää huomiota apukuskin puolen mattamaisuuteen. Ovea pestessä se painui sisään klommolle! Tässä kohtaa se kakun pala aiheutti ekat köhimis reaktiot. Ja soitto samantien omistajalle ja kerroin, mitä tapahtui, enkä todellakaan muuta kuin kevyesti claybaria hinkkasin siihen. Kaveri rupes vaan nauramaan ja sanoi, että sille oli tapahtunut vahatessa sama homma ja oli saanut sen jollain imukupilla nykästyä takas ylös. Mulla oli hyllyssä sellainen imukuppi kamerateline jolla sain kanssa sen heti takas ylös.

Huh... No, omistaja piti tätä ilmiötä jotenkin huvittavana ja normaalina tässä vaiheessa. Itse muodostin jo asiasta omat mielipiteeni, vaikka pidin ne toistaiseksi vielä omana tietonani. Ovessa ei kertakaikkiaan ollut minkäänlaista pintajännitystä.

Pesun jälkeen mittaukset käyntiin. Etuluukku oli maalattu, samoin puskurit, katto ja koko apukuskin puolen kylki edestä taakse. Lukemat oli niin hurjia ja epätasaisia, että autolla oli vedetty kunnon lämäri jossain kohtaa ja korjaukset oli tehty päin persettä, ovi oli tosiaan ihan lötkö, takakaari täynnä kittiä, viddu kittiä tälläisessä autossa.

Tiuhaa yhteydenpitoa omistajan välillä käytiin, laitoin kuvaa ja videota tilanteesta ja kerroin oman mielipiteeni mitä autolle on käynyt ja ehdotin liikkeeseen palauttamista. Kori oli saanut niin kovan iskun, että myös kuskin puolelta löytyi vääntyneitä korisaumoja.

Omistaja oli kuitenkin uutuudesta niin innoissaan vielä tässä kohtaa, että halusi, että auto kuitenkin touhuttaisiin iskuun. Molemmat tiedostettiin tilanne ja sen huonosti värjätyn puolen autosta pystyi pelastamaan ainoastaan vesihiomalla.

Tässä kohtaa oli siis eka päivä auton kanssa menossa ja omistaja soitti, että tietäisinkö hyvää paikkaa, jossa auton pyöränkulmat saataisiin katottua kohdalleen, ku alla ollut rengas setti oli mennyt kankaille alle viikossa... Mun hyvä ystävä tekee noita suuntauksia ja vehkeet ja tietotaito on linjassaan joten sovittiin, että pudottaisin auton suuntaukseen seuraavana päivänä, joten itselle tulisi pikku paussi, pääasia että auto tulisi kuntoon. Matkaa verstaalta toiselle on ehkä 8km, suurin osa 60kmh aluetta ja vaikka kuinka ajoin hiljaa kieli keskellä suuta, ei auto meinannut pysyä ladulla millään. Ajattelin, että joko siinä on jotkut mielisairaat ratasäädöt tai sitten jotain pahasti viduillaan. Olin just päässyt himaan, ku verstaalta soitto tulikin jo, että auton saisi hakea pois. Nopeaa palvelua! Ei muuta kuin takas ja kaveri sanoi, ettei mitään ollut säädettävissä, ennen kuin alustasta vaihtaa melkein kaiken hammastangosta niveliin ja tukivarsiin. En todellakaan olis halunnut ajaa enää tällä setupilla metriäkään, kiertelin takas halliin pienempää tietä ja vauhtia tais parhaimmillaan olla 15kmh :D saatiin possu huoltoon aika parin päivän päähän joten pääsin jatkamaan kiillotusmissiota. Omistajan innostus autoon oli ehkä hiukan hiipumaanpäin.

En kuitenkaan halunnut edes yrittää mitään show flyygeliä, vaan tarkoitus oli matchata uudelleen maalattu osa vanhan tehdasmaalin kanssa edes suunnilleen samanoloisiksi. Tehdas värissä oli edelleen sille ominainen kevyt appelsiini tallella, joten mitään 1000gt palikalla oikomista en lähtenyt tekemään, vaan vedin pehmeällä 2000:lla ja siitä 3000,4000 ja 6000 ennen kuin ajoin rupesilla ja keltaisella virtuksella 487 UHD tahnat siitä sileeks ja muutos oli toivotunlainen.

Sainkin parin päivän, illan ja yön aikana hienosti hommaa eteenpäin ja toivomuksena itsellä olikin, että saisin sen valmiiksi ennen huoltoa, ettei sitä enää tarttis välillä pestä ja aloittaa ikäänkuin alusta. Joten painoin auton valmiiksi viimeisenä yönä.

Kerkisin aamulla ottaa pari kuvaa tallissa ja tallin ulkopuolella. En sen ihmeemmin viittinyt kuvata, kun ideana oli kuvata auto kunnolla huollon jälkeen. Huolto kesti ja hinta oli tuhansia. Mutta vielä jaksoi omistaja olla innoissaan ja soitti yhtenä iltana, että seuraavana päivänä olisi menossa autonsa hakemaan ja tulisi mielellään samalla reissulla autoa kuvauttamaan.

Miehestä ei kuitenkaan kuulunut pariin päivään mitään ja soittelin sitten perään vielä, että miten huoto oli mennyt ja miltä auto nyt tuntui niin vastaus oli, että huollosta pois ajaessa oli vielä mennyt pyöränlaakeri paskaks ja se oli sit ollut vika niitti tähän tragediaan. Kaveri kävi palauttamassa auton pois ja osti moottoripyörän.

Tosi kurja fiilis, ku tälle kaverille, jos jollekin olisi suonut sen, että auto olisi oikesti tarjonnut kaikkia niitä elämyksiä mitä alunperin mielessä on varmasti ollut.

Sit parit surkeat kuvat ja murheellinen video kooste taas.

Kuva

Tästä se taas lähtee... Ja virheetön piti olla. Tällä kertaa tuli kiillotettua noi orkkis putken päät oikein kunnolla ja niistä tulikin aika buenot.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vielä lähtötelineissä, jo kohta viikate heilui ja heinää lakosi.

Kuva

Kuva

Kuva

Alusta ja vanteet oli normaalissa käyttökunnossa, pieni huomion osoitus ja lika on poissa! Chilit bang!

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Mukavampi pultata pyörät takas paikoilleen.

Kuva

Murheellinen kylki työn alla, edessä parempi tulevaisuus?

Kuva

Kuva

Ihanat matalat ajalämpötilat Rupesilla, sopi tälläiseen paikkailtuun autoon enemmän kuin hyvin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Johonkin on taas naarmut hiipineet. Oikealla harjalla kun lakaisee...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kamikaze Miyabi kimono päällä ja olo on hyvin salonki kelpoinen.

Ja taas hölmö video pätkä jossa erittäin junnaava biisi. (säästin ja tein itse ;))

https://vimeo.com/198012637" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Black isn't a color, it's a career.

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 4464
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: *Taas* Porsche 911 997

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Tammi 05, 2017 9:37 am

Onhan siinä autolla kohtalo!

Hyvää työtä ja tarinan kerrontaa, keep up good work!

Juha U
Viestit: 4557
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm

Re: *Taas* Porsche 911 997

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Tammi 05, 2017 5:45 pm

Oikein hienoa työtä ja kivasti kerrottu projekti, vaikka loppu olikin ikävä

Fromi
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2016 6:19 pm

Re: *Taas* Porsche 911 997

Viesti Kirjoittaja Fromi » Pe Tammi 06, 2017 4:04 pm

Hyvää jälkeä. Before aftereita olis saanu olla vähän lisää. After kuvia pitikintulla, mutta kävi auton kanssa hieman huonosti. Mä olisin korjannut pyöränlaakerin, mutta kai asiakkaalle tuli mitta täyteen :mrgreen: Ei oo ihan halvimpia noi Possun varretkaan.

Mutta todella hyvää jälkeä pinnan osalta, veditkö pelkällä Rupesin epäkeskolla?

Vastaa Viestiin