My name is Bond. James Bond - Aston Martin DB9
My name is Bond. James Bond - Aston Martin DB9
Hellou Kinnaslaiset!
Tämän vuoden toinen projektijuttumme on Suomen oloissa hieman
eksoottisempi kulkine. Hoidettavaksemme saapui James Bondin
kulkineenakin tunnettu Aston Martin DB9 vuosimallia 2004.
Auto on väriltään musta, joten tiesin heti projektin saapuessa, ettei
tule olemaan helppo viikonloppu... Maalipinta oli oli kauttaaltaan
naarmujen peittämä ja arvokkuuteensa nähden melkoisen toivottomassa
kunnossa. Autoa oli pesty harjapesussa. Ajateltiin, että kerran kun
tämmöistä karkkia pääsee työstämään, niin annetaan sille arvoisensa
käsittely Auto ajettiin jostain kohtaa jopa 6-steppinä. Festoolin
meille uudet kiillotusaineet MPA-6000 ja MPA-9000 kerkesivät tulla
juuri ennen projektin alkamista, niin niitähän oli päästävä
kokeilemaan. Lakkapinta oli erittäin pehmeä sillä pyyhintään
jouduttiin käyttämään kaikkein hienointa Crazy pile liinaa, koska
marketin ”kovemmat” liinat jättivät pintaan pyyhintäjäljet.
Tämän jutun takana nimimerkit ”Janssoni”, Mr-Shineld aka ”Bastard” ja
tietenkin allekirjoittanut. Lupa nauttia, olkaa hyvät!
1: Esipesu
- Autobrite Magifoam
2: Vanteet
- Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover
- Autobrite Just the Tonic. Pitkäaikainen liuotus vanhojen
rengaspainojen liimoille
- Woolies puhdistus
3: Ovenvälit, bensaluukku ja moottoritilan reunat
- Scholl Concepts Green APC
4: Kinnaspesu
- Scholl Concepts Green APC + Microfiber Madness Incredimitt + 2BM
5: De-Iron, De-Tar, Clay
- Autobrite Purple Rain 2.0
- Autobrite Just the Tonic
- Sonax Clay Disc Festoolin Festoolin Rotexilla ajettuna. Scholl
Concepts Green APC liukkarina
6: Kiillotus
- 2x Festool Rotex FE-150 FEQ
- Festool Rap 80
- Festool SHINEX RAP 150-14 FE uusi matalakierrosmalli & Festool
SHINEX RAP 150 vanhempi malli.
- Festool keltainen laikka & Scholl Concepts S2
- Festool keltainen laikka & Festool MPA-5000 Speed Cut
- Festool oranssi laikka & Festool MPA-6000
- Festool valkoinen laikka & Festool MPA-8000
- Festool valkoinen laikka & Festool MPA-9000
- Festool musta laikka & Festool MPA-11000
- Autobriten mikrokuitulaikkaa pakoputken ulostuloille
- Useampi Microfiber Madness Crazy Pile aineiden pyyhintään
- Hologrammien tarkasteluun Rupes LL 150 Swirl Finder, Fenix
TK-70&L2D&RC40 tykit.
7: Konehuone
- Autoglym engine&machine cleaner
- Konepeiton kangaspintojen höyryimurointi
- Autoglym vinyl&rubber care suojaukseen
8: Välipesu, kuivaus
- Scholl Concepts Green APC raakana pintaan suihkepullolla
- Microfiber Madness Incredipad
- Microfiber Madness Dry Me Crazy
- Auton merkkien ja mallimerkintöjen pistehöyrytys CWN Dolphin höyrypesurilla
9: LSP
- Ipailu 2 kertaa auton läpi jonka jälkeen Nanolex Paint Cleaner premium
- Angelwax TI-22 pohjalle
- Angelwax Desirable
10: Muovipinnat
- Nanolex Trim Rejuvenator
11: Pakoputken päät
- Britemax Metal Twins (Easy Cut ja Final Shine)
12: Renkaat, vanteet
- Nanolex Tire & Rubber Restore
- Ipailu pariin kertaan
- Bouncer’s Looking Sweet
13: Sisusta
- CWN Dolphin höyrypesurilla nahkaistuimet, lattiamatot ja lattiaverhoilu.
- Nanolex interior cleaner
- Nanolex Textile & Leather Sealant
- Pölyjen pyyhintä Microfiber Madness Crazy Pile
Muutama kuva autosta missä kunnossa se meille toimitettiin. *HUOM!
JUTUN KUVAT AUKEAA ISOKSI NIITÄ KLIKKAAMALLA*
Luonnollisesti homma alkoi kunnon vaahtopesulla.
Raudan ja pienpoisto. Vanteissa oli pikeä ja rautaa jonkin verran.
Maalipinnan värityksen takia en raudan määrää pystynyt arvioimaan
maalipinnassa. Ei ainakaan kovin punaista evästä valunut kylkiä
pitkin. Vanteista hävitettiin useampi näkyvä vanha vannepainopaikka
missä oli liimat vielä jäljellä.
Tämän jälkeen oli vuorossa kinnastelut kahden ämpärin taktiikalla!
Sitten kuivailut Dry Me Crazy liinalla. Isoin pettymys oli, ettei
Microfiber Madnessin Dropnetic liinat pysyneet maalipinnassa
kuivauksen yhteydessä
Kuivauksen jälkeen siirryttiin sisätiloihin kellon ollessa puolen yön
paremmalla puolen ja luonnonvalon loppuessa päätettiin saveistus ja
tarkempi hiplailu jättää seuraavan aamun murheeksi. Auto sisälle ja
sisustan kimppuun Höyrypesut ja imuroinnit Dolphinin
höyrypesurilla. Pesuaineena Nanolex Interior Cleaner ja harjana
Autoglymin vanneharja. Pintaan Nanolex Textile & Leather Sealant.
Maalipintaa valossa tarkasteltaessa huomattiin, että saveistusta ei
pysty välttämään. Sen verran jäi shaibaa pintaan...
Samalla sitten tarkasteltiin maalipinnan todellista kuntoa
Seuraava aamu koitti, joten viileän konehuoneen kimppuun
Bensaluukun alta löytyi tykkeutunut filtteri, joten siellä lillui
roskat ja vedet. Onneksi auton kori on täysin alumiiniä, niin ei se
ruostu Filtteri otettiin irti ja puhdistettiin.
Likaiset ovenvälit saivat tymäkän APC-liuoksen.
Moottoritila pestiin painepesurilla suihkuttaen moottorista poispäin.
Takaluukun saranoiden alla oli melkoinen likakasa
Samoin takakontin ja takaikkunan välissä oli kanssa likaista. Samoiten
takaikkunan tiiviste repsotti, niin se puhdistettiin ja korjattiin
liimamassalla.
Sonaxin savilaikka kehiin! Liukkariksi APC:tä
Saveistuksen jälkeen normaalit huuhtelut ja kuivaus. Sen jälkeen vähän
lisää maalipinnan ihmettelyä.
Kuvista käy hyvin ilmi auton musta helmiäinen väri.
Yksittäisiä syviäkin naarmuja löytyi
En tiedä mitä apukuskin umpiolle oli tapahtunut mutta melkoiset jäljet
siinä oli Niitä hiottiin vesihiomapaperilla ja lopuksi
kiillotettiin laikalla.
Varsinkin kuskinpenkin verhoilu saanut ajanpatinaa melkoisesti.
Takakonttikin pestiin ja höyryimuroitiin
Takakontissa oli hauska vipu Liekkö auto oli ottanut vaikutteita
elokuvamaailmasta
Vähän johtojen suojakumit repsottivat
Höyry on hyväksi myöskin ahtaisiin paikkoihin
Lisää kylkien todellisuutta
Maalipinta tarkasteltiin vielä saveistuksen jälkeen niin hyvin, että
poistettiin kaikki ylimääräiset liat vielä Festoolin
tarkkuustyökalulla
Pakoputken ulostulotkin olivat melkoisen matat
Takakontissa oli jälkiä pusuista
Bensaluukku puhdistettuna
Sisustan höyrypesua verhoilun päältä ja alta
Sisusta oli pyyhinnän tarpeessa
Konehuoneen peitto oli melkoisen kurainen, joten höyrypesuria kehiin
Moottoritila sai Autoglymin Vinyl & Rubber caren
Auton mallimerkinnät ja logot käytiin läpi pistehöyryllä lian ja
vanhojen vahojen poistamiseksi vaikeista koloista ennen myllytystä
Seuraavaksi ensimmäinen veto Festoolin MPA-5000 tahnalla ja oranssilla
laikalla. Syvien naarmujen takia todettiin liian vähän leikkaavaksi
comboksi joten järeämmän aseet piti ottaa käyttöön naarmuja varten.
Mr-Shineld aka "Bastard" saapui seuraksemme lauantaina iltapäivällä ja
toi omat aseensa mukana. Kaikki aseet naarmuja vastaan
Bastard työntouhussa
Ensimmäiset vedot
Kerkesin kuvailla toisen kyljen lohduttomuutta silläaikaa, kun toiset
olevat toisen kyljen kimpussa
50/50
Nyt löytyi sitten oikea combo katon syvien jälkien hävittämiseen.
Scholl Concepts S2 & Festool keltainen
Useampi veto, niin kyllä ne naarmut saivat kyytiä
Takakonttikin oli melkoisen lohduttomassa kunnossa
MR-Shineld tutkii Rupesin lampulla 6-step ajon jälkeen katon maalipintaa
Päätettiin ottaa maalipinnan paksuusmittarikin esille ja vähän
mittailla millaista maalipintaa premium-luokan autosta löytyy.
Lukemathan olivat normaalia autoa suurempia
Autosta myöskin käytiin pikkukoneella läpi ns"nollakulmat" jotka eivät
näy muulloin kuin makuuasennossa
MR-Shineldin kädenjäljen näytteitä
Vanne odottamasta puhdistusta ja suojausta
Ahtaiden paikkojen ässä
Myllytyksessä ja sen jälkeen ainoa liina joka hyväksyttiin pyyhintätouhuihin
Correction stage complete!
Laikat puhdistettiin huolellisesti aina jokaisen vedon jälkeen
Takavalojen ajoa
Autoon oli tarkoitus hieroa Nanolexin uutukainen SI3D mutta
ajanpuutteen vuoksi ajateltiin pistää jotain premiumia
vahavalikoimasta. TI-22 pohjille ja Desirable päälle
Auto LSP pinnassa
Kiesi pihalle ja järkkäri laulamaan
Loppuyhteenveto:
Suomen tieliikenteessä erittäin harvinainen auto, jonka maalipinta
kaipasi ehostusta takaisin omaan arvokkuuteensa. Autoa oli kiva
työstää hyvillä välineillä ja ennenkaikkea pääsi kokeilemaan jotain
uuttakin. Viikonlopun aikana autoon tuli käytettyä työtunteina varmaan
lähemmäksi 80 tuntia kolmeen mieheen. Kiitokset puolestani
Janssonille ja Bastardille projektistamme
Kiillotusterveisin
-Jopi
Tämän vuoden toinen projektijuttumme on Suomen oloissa hieman
eksoottisempi kulkine. Hoidettavaksemme saapui James Bondin
kulkineenakin tunnettu Aston Martin DB9 vuosimallia 2004.
Auto on väriltään musta, joten tiesin heti projektin saapuessa, ettei
tule olemaan helppo viikonloppu... Maalipinta oli oli kauttaaltaan
naarmujen peittämä ja arvokkuuteensa nähden melkoisen toivottomassa
kunnossa. Autoa oli pesty harjapesussa. Ajateltiin, että kerran kun
tämmöistä karkkia pääsee työstämään, niin annetaan sille arvoisensa
käsittely Auto ajettiin jostain kohtaa jopa 6-steppinä. Festoolin
meille uudet kiillotusaineet MPA-6000 ja MPA-9000 kerkesivät tulla
juuri ennen projektin alkamista, niin niitähän oli päästävä
kokeilemaan. Lakkapinta oli erittäin pehmeä sillä pyyhintään
jouduttiin käyttämään kaikkein hienointa Crazy pile liinaa, koska
marketin ”kovemmat” liinat jättivät pintaan pyyhintäjäljet.
Tämän jutun takana nimimerkit ”Janssoni”, Mr-Shineld aka ”Bastard” ja
tietenkin allekirjoittanut. Lupa nauttia, olkaa hyvät!
1: Esipesu
- Autobrite Magifoam
2: Vanteet
- Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover
- Autobrite Just the Tonic. Pitkäaikainen liuotus vanhojen
rengaspainojen liimoille
- Woolies puhdistus
3: Ovenvälit, bensaluukku ja moottoritilan reunat
- Scholl Concepts Green APC
4: Kinnaspesu
- Scholl Concepts Green APC + Microfiber Madness Incredimitt + 2BM
5: De-Iron, De-Tar, Clay
- Autobrite Purple Rain 2.0
- Autobrite Just the Tonic
- Sonax Clay Disc Festoolin Festoolin Rotexilla ajettuna. Scholl
Concepts Green APC liukkarina
6: Kiillotus
- 2x Festool Rotex FE-150 FEQ
- Festool Rap 80
- Festool SHINEX RAP 150-14 FE uusi matalakierrosmalli & Festool
SHINEX RAP 150 vanhempi malli.
- Festool keltainen laikka & Scholl Concepts S2
- Festool keltainen laikka & Festool MPA-5000 Speed Cut
- Festool oranssi laikka & Festool MPA-6000
- Festool valkoinen laikka & Festool MPA-8000
- Festool valkoinen laikka & Festool MPA-9000
- Festool musta laikka & Festool MPA-11000
- Autobriten mikrokuitulaikkaa pakoputken ulostuloille
- Useampi Microfiber Madness Crazy Pile aineiden pyyhintään
- Hologrammien tarkasteluun Rupes LL 150 Swirl Finder, Fenix
TK-70&L2D&RC40 tykit.
7: Konehuone
- Autoglym engine&machine cleaner
- Konepeiton kangaspintojen höyryimurointi
- Autoglym vinyl&rubber care suojaukseen
8: Välipesu, kuivaus
- Scholl Concepts Green APC raakana pintaan suihkepullolla
- Microfiber Madness Incredipad
- Microfiber Madness Dry Me Crazy
- Auton merkkien ja mallimerkintöjen pistehöyrytys CWN Dolphin höyrypesurilla
9: LSP
- Ipailu 2 kertaa auton läpi jonka jälkeen Nanolex Paint Cleaner premium
- Angelwax TI-22 pohjalle
- Angelwax Desirable
10: Muovipinnat
- Nanolex Trim Rejuvenator
11: Pakoputken päät
- Britemax Metal Twins (Easy Cut ja Final Shine)
12: Renkaat, vanteet
- Nanolex Tire & Rubber Restore
- Ipailu pariin kertaan
- Bouncer’s Looking Sweet
13: Sisusta
- CWN Dolphin höyrypesurilla nahkaistuimet, lattiamatot ja lattiaverhoilu.
- Nanolex interior cleaner
- Nanolex Textile & Leather Sealant
- Pölyjen pyyhintä Microfiber Madness Crazy Pile
Muutama kuva autosta missä kunnossa se meille toimitettiin. *HUOM!
JUTUN KUVAT AUKEAA ISOKSI NIITÄ KLIKKAAMALLA*
Luonnollisesti homma alkoi kunnon vaahtopesulla.
Raudan ja pienpoisto. Vanteissa oli pikeä ja rautaa jonkin verran.
Maalipinnan värityksen takia en raudan määrää pystynyt arvioimaan
maalipinnassa. Ei ainakaan kovin punaista evästä valunut kylkiä
pitkin. Vanteista hävitettiin useampi näkyvä vanha vannepainopaikka
missä oli liimat vielä jäljellä.
Tämän jälkeen oli vuorossa kinnastelut kahden ämpärin taktiikalla!
Sitten kuivailut Dry Me Crazy liinalla. Isoin pettymys oli, ettei
Microfiber Madnessin Dropnetic liinat pysyneet maalipinnassa
kuivauksen yhteydessä
Kuivauksen jälkeen siirryttiin sisätiloihin kellon ollessa puolen yön
paremmalla puolen ja luonnonvalon loppuessa päätettiin saveistus ja
tarkempi hiplailu jättää seuraavan aamun murheeksi. Auto sisälle ja
sisustan kimppuun Höyrypesut ja imuroinnit Dolphinin
höyrypesurilla. Pesuaineena Nanolex Interior Cleaner ja harjana
Autoglymin vanneharja. Pintaan Nanolex Textile & Leather Sealant.
Maalipintaa valossa tarkasteltaessa huomattiin, että saveistusta ei
pysty välttämään. Sen verran jäi shaibaa pintaan...
Samalla sitten tarkasteltiin maalipinnan todellista kuntoa
Seuraava aamu koitti, joten viileän konehuoneen kimppuun
Bensaluukun alta löytyi tykkeutunut filtteri, joten siellä lillui
roskat ja vedet. Onneksi auton kori on täysin alumiiniä, niin ei se
ruostu Filtteri otettiin irti ja puhdistettiin.
Likaiset ovenvälit saivat tymäkän APC-liuoksen.
Moottoritila pestiin painepesurilla suihkuttaen moottorista poispäin.
Takaluukun saranoiden alla oli melkoinen likakasa
Samoin takakontin ja takaikkunan välissä oli kanssa likaista. Samoiten
takaikkunan tiiviste repsotti, niin se puhdistettiin ja korjattiin
liimamassalla.
Sonaxin savilaikka kehiin! Liukkariksi APC:tä
Saveistuksen jälkeen normaalit huuhtelut ja kuivaus. Sen jälkeen vähän
lisää maalipinnan ihmettelyä.
Kuvista käy hyvin ilmi auton musta helmiäinen väri.
Yksittäisiä syviäkin naarmuja löytyi
En tiedä mitä apukuskin umpiolle oli tapahtunut mutta melkoiset jäljet
siinä oli Niitä hiottiin vesihiomapaperilla ja lopuksi
kiillotettiin laikalla.
Varsinkin kuskinpenkin verhoilu saanut ajanpatinaa melkoisesti.
Takakonttikin pestiin ja höyryimuroitiin
Takakontissa oli hauska vipu Liekkö auto oli ottanut vaikutteita
elokuvamaailmasta
Vähän johtojen suojakumit repsottivat
Höyry on hyväksi myöskin ahtaisiin paikkoihin
Lisää kylkien todellisuutta
Maalipinta tarkasteltiin vielä saveistuksen jälkeen niin hyvin, että
poistettiin kaikki ylimääräiset liat vielä Festoolin
tarkkuustyökalulla
Pakoputken ulostulotkin olivat melkoisen matat
Takakontissa oli jälkiä pusuista
Bensaluukku puhdistettuna
Sisustan höyrypesua verhoilun päältä ja alta
Sisusta oli pyyhinnän tarpeessa
Konehuoneen peitto oli melkoisen kurainen, joten höyrypesuria kehiin
Moottoritila sai Autoglymin Vinyl & Rubber caren
Auton mallimerkinnät ja logot käytiin läpi pistehöyryllä lian ja
vanhojen vahojen poistamiseksi vaikeista koloista ennen myllytystä
Seuraavaksi ensimmäinen veto Festoolin MPA-5000 tahnalla ja oranssilla
laikalla. Syvien naarmujen takia todettiin liian vähän leikkaavaksi
comboksi joten järeämmän aseet piti ottaa käyttöön naarmuja varten.
Mr-Shineld aka "Bastard" saapui seuraksemme lauantaina iltapäivällä ja
toi omat aseensa mukana. Kaikki aseet naarmuja vastaan
Bastard työntouhussa
Ensimmäiset vedot
Kerkesin kuvailla toisen kyljen lohduttomuutta silläaikaa, kun toiset
olevat toisen kyljen kimpussa
50/50
Nyt löytyi sitten oikea combo katon syvien jälkien hävittämiseen.
Scholl Concepts S2 & Festool keltainen
Useampi veto, niin kyllä ne naarmut saivat kyytiä
Takakonttikin oli melkoisen lohduttomassa kunnossa
MR-Shineld tutkii Rupesin lampulla 6-step ajon jälkeen katon maalipintaa
Päätettiin ottaa maalipinnan paksuusmittarikin esille ja vähän
mittailla millaista maalipintaa premium-luokan autosta löytyy.
Lukemathan olivat normaalia autoa suurempia
Autosta myöskin käytiin pikkukoneella läpi ns"nollakulmat" jotka eivät
näy muulloin kuin makuuasennossa
MR-Shineldin kädenjäljen näytteitä
Vanne odottamasta puhdistusta ja suojausta
Ahtaiden paikkojen ässä
Myllytyksessä ja sen jälkeen ainoa liina joka hyväksyttiin pyyhintätouhuihin
Correction stage complete!
Laikat puhdistettiin huolellisesti aina jokaisen vedon jälkeen
Takavalojen ajoa
Autoon oli tarkoitus hieroa Nanolexin uutukainen SI3D mutta
ajanpuutteen vuoksi ajateltiin pistää jotain premiumia
vahavalikoimasta. TI-22 pohjille ja Desirable päälle
Auto LSP pinnassa
Kiesi pihalle ja järkkäri laulamaan
Loppuyhteenveto:
Suomen tieliikenteessä erittäin harvinainen auto, jonka maalipinta
kaipasi ehostusta takaisin omaan arvokkuuteensa. Autoa oli kiva
työstää hyvillä välineillä ja ennenkaikkea pääsi kokeilemaan jotain
uuttakin. Viikonlopun aikana autoon tuli käytettyä työtunteina varmaan
lähemmäksi 80 tuntia kolmeen mieheen. Kiitokset puolestani
Janssonille ja Bastardille projektistamme
Kiillotusterveisin
-Jopi
Re: My name is Bond. James Bond - Aston Martin DB9
On siinä pojat tehny melkoisen duunin, mutta lopputulos palkitsee.
Re: My name is Bond. James Bond - Aston Martin DB9
Premium auto ja premium työtä!
Re: My name is Bond. James Bond - Aston Martin DB9
Upeata on. Täytyy hattua nostaa.
Mitäs Bastard on/oli mieltä festoolin kamppeista, aineet/koneet/laikat?
Mitäs Bastard on/oli mieltä festoolin kamppeista, aineet/koneet/laikat?
-
- Viestit: 316
- Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 1:00 am
- Paikkakunta: Kouvola
Re: My name is Bond. James Bond - Aston Martin DB9
Tuli kyllä niin makeen näköinen. Olisi ollu kiva soolona hoitaa tuo projekti
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: My name is Bond. James Bond - Aston Martin DB9
Mites toi kuvien määrä?
Positiivisessä mielessä tarkoitin kylläkin, mielummin liikaa kuin liian vähän fotoja. Upeaa työtä ja hienoa jälkeä.
Positiivisessä mielessä tarkoitin kylläkin, mielummin liikaa kuin liian vähän fotoja. Upeaa työtä ja hienoa jälkeä.
"Urku auki, pelti kii"
Re: My name is Bond. James Bond - Aston Martin DB9
On kyllä taas kiilloteltu oikein pohjanmaan kautta.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Re: My name is Bond. James Bond - Aston Martin DB9
On kyllä mahtava määrä kuvia ja vielä mahtavampi lopputulos! Sattuuko oleen ääninäytettä saatavilla?
Re: My name is Bond. James Bond - Aston Martin DB9
Pienimuotoinen urakka oli lukea ja katsoa kuvat! Mutta vielä isomman urakan äijät tehny!
Ei mun mielestä näyttänyt pahalta nuo lähtökohdat. Lopputulos kyllä muikea!
Ei mun mielestä näyttänyt pahalta nuo lähtökohdat. Lopputulos kyllä muikea!
- Kylli-täti
- Viestit: 394
- Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 12:49 am
Re: My name is Bond. James Bond - Aston Martin DB9
Mahtava juttu, mahtavat kuvat, mahtava työnjälki ja mahtava kuluma penkissä Tää taitaa olla sama auto joka lähti Tampereelta muutama vuos sitten Seinäjoen suuntaan ja palas Tampereelle liikkeeseen parin päivän päästä. Syytä en muista
Minkäs takia moottoritila pestiin viimesenä? Oon miettiny samaa juttua monet kerrat koska ite alotan aina moottorista ja vanteista. Mua ainakin ketuttaa kun rasvamällit ja kaikenmaailman havunneulaset lentelee pitkin maalipintoja varsinaisen päällipesun jälkeen... Kuumaa polttomoottoriahan ei kannata alkaa ruiskiin.
Minkäs takia moottoritila pestiin viimesenä? Oon miettiny samaa juttua monet kerrat koska ite alotan aina moottorista ja vanteista. Mua ainakin ketuttaa kun rasvamällit ja kaikenmaailman havunneulaset lentelee pitkin maalipintoja varsinaisen päällipesun jälkeen... Kuumaa polttomoottoriahan ei kannata alkaa ruiskiin.
Re: My name is Bond. James Bond - Aston Martin DB9
Nättiä jälkeä! Toivottavasti omistaja vaihtui kiillotuksen jälkeen, ettei ole taas kohta yhtä huonossa kunnossa.
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3
- Bastard
- Apupoika
- Viestit: 797
- Liittynyt: Ke Kesä 22, 2011 1:34 pm
- Paikkakunta: Seinäjoki / Reisjärvi
- Viesti:
Re: My name is Bond. James Bond - Aston Martin DB9
Ja tästäkö tuli hyvä Oli jotenkin hankalan oloinen viimeisteltävä ja itsehän en tosiaan nähnyt valmista lopputulosta.
Shinex on paras rotary jota olen käyttänyt. Mut hox, minulla on vanhan mallinen kone ja uutta tulee piakkoin hyllyyn. Ergonomia toki sama, mutta esim. jäähdytystä parannettu ja minimi kiekkoja hieman nostettu.
Rotex kaipaa hieman totuttelua. Toki kompakti koko on mieleen. Kiinnostaisi kokeilla tuota Rotexin välimallia...
Laikat toimii, mutta pojilla oli vain yksi valkoinen flättinä. Mustat oli "nänni"mallia. Jotenkin ei tuo profilointi ole täysin omaan mieleen, en teidä miksi.
Tahnat ovat jääneet hieman vähälle käytölle. En tiedä miksi. Itse käytin 5000 ja 11000 tahnoja. Ei kuivu rotaryllä, kestää painetta ja kierroksia. Vedellä voi ehkä snadisti jatkaa (tämä vaatii paneutumista lisää).
Tahnat ja laikat kaipaavat toki vertailua hieman muihin tuotteisiin ja ristiin testaamista niin voisi paremmin laittaa järjestykseen ominaisuuksia.
Koneet:Jantsu kirjoitti:Upeata on. Täytyy hattua nostaa.
Mitäs Bastard on/oli mieltä festoolin kamppeista, aineet/koneet/laikat?
Shinex on paras rotary jota olen käyttänyt. Mut hox, minulla on vanhan mallinen kone ja uutta tulee piakkoin hyllyyn. Ergonomia toki sama, mutta esim. jäähdytystä parannettu ja minimi kiekkoja hieman nostettu.
Rotex kaipaa hieman totuttelua. Toki kompakti koko on mieleen. Kiinnostaisi kokeilla tuota Rotexin välimallia...
Laikat toimii, mutta pojilla oli vain yksi valkoinen flättinä. Mustat oli "nänni"mallia. Jotenkin ei tuo profilointi ole täysin omaan mieleen, en teidä miksi.
Tahnat ovat jääneet hieman vähälle käytölle. En tiedä miksi. Itse käytin 5000 ja 11000 tahnoja. Ei kuivu rotaryllä, kestää painetta ja kierroksia. Vedellä voi ehkä snadisti jatkaa (tämä vaatii paneutumista lisää).
Tahnat ja laikat kaipaavat toki vertailua hieman muihin tuotteisiin ja ristiin testaamista niin voisi paremmin laittaa järjestykseen ominaisuuksia.
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi