W205 C-klasse Nanolex Si3D suojattu

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
Wolfie

W205 C-klasse Nanolex Si3D suojattu

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Su Touko 24, 2015 11:08 pm

Vähän vaihtelua normikeikkoihin tälläkertaa.
Eli toveri OskuV otti yhteyttä jonkin aikaa sitten ja kertoi että perheeseen oli tulossa uudennusta ja pakkauusi mersu olisi vailla suojaa. Noh, mitä me siihen kieltäytymään jos kerran neitseellistä pintaa pääsee hiplaamaan :)
Viestejä vaihdeltiin ja kävipä OskuV tallillakin turinoimassa ja melkolailla selkeä taistelusuunnitelma saatiin muodostettua. Autolla jouduttaisiin ajelemaan hetki ennenkuin sen saisi meidän hoitoon viikonlopuksi, mutta luovutuskäsittelyyn saatiin iskostettua että tekisivät mahdollisimman vähän auton pinnoille. Suojakelmut repivät pakolla irti ja pesivät kertaalleen mutta jättivät vahaamatta ja hinkkailematta luojan kiitos.

Kun auto saatiin vihdoin ja viimein tallille, oli näky aika normaali. Taisi olla kolmisen viikkoa ajeltu ja mittariin kerääntynyt ~1900km. Peruslikainen mutta hiukan hämärän näköistä kun sen kaiken alta pilkotti jo valmiiksi melkolailla virheetön pinta :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Normaaleilla puhdistusrituaaleilla aloiteltiin. Vanteet, renkaat, kaaret, luukkujenvälit ja kaikki rakoset 20% Motox Tehopesulla ja erinäisillä brusheilla, Motox Tehopesu lancella pintaan, kinnasteluun Bilthamberin Auto-Washia, pienpoistoon AutoSmart Tardista, raudanpoistoon Wolfsin Deironizeria. Savelle ei löytynyt mitään käyttöä eikä haluttu naarmuttaa pintaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Tämän jälkeen auton kuivailtiin hellästi ja erittäin tarkasti jokaisesta mahdollisesta paikasta, varsinkin rakosista ja peilistä ja syvennyksistä. Chemical Guysin Wooly Mammot ja paineilma suurimassa osassa.

Kuivausten jälkeen pintaa tarkisteltiin tarkasti ja kriittisesti. Turhaan ei tahdottu heti uutta pintaa lähteä ohentamaan ja ihme ja kumma, ei ollut Kouvolan Veho onnistunut mitään silmin havaittavaa vahinkoa tekemäänkään pinnalle. Siispä päätettiin jättää pinta kiilloittamatta vaikka siihen oltiinkin varauduttu.
Auto jätettiin kuivamaan kunnolla yön yli tallille ja painuttiin kotiin lepuuttamaan hetkeksi.

Seuraavana päivänä toveri Demon syöksyi aamuvuoroon tallille. Päivän agendana oli suojata jokainen pinta sisustaa myöden. Kangasosille valikoitui GTechnic I1 Smart Fabric, nahoille Furniture Clinicin Leather Protection Creme. Sisustan jälkeen Demon suojasi vanteet Finish-Karen FK1000P:llä, renkaat Wolfsin Black Outilla sekä kaikki lasit Wolfs Chemicalsin Glass Guardilla.
Sitten olikin vihdoin päätähden vuoro. Nanolexin Si3D:llä käsiteltiin siis maalipinnan lisäksi kaikkien luukkujen välit, ulkoiset muoviosat, umpiot, muovikromit, kattokaiteet sekä vielä konehuoneen kaikki muoviosat mihin vain pääsi käsiksi. Viimeisin ihan vain tulevaisuuden putsauksia helpottaakseen.

Pidemmittä puheitta, los pitkäkattos suojattuna

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Komia on väri ja muikea pinta ihan pelkällä suojaamisella. Si3D toi lisää syvyyttä väriin huomattavasti. Tärkeintä on että nyt jokainen mahdollinen pinta on suojattu ja helpompi ylläpitää.

Ja makuasioista on aina kiva kinastella, mutta mun mielestä tuo väri on todella sopiva noihin muotoihin. Ja tuo sisusta tuo mulle mieleen jonkun jahdin tai vastaavan paatin :) Vaikka istuimet onkin suurimmalti osalti alcantaran tyyppistä ja ihan kangaskuosia keskeltä niin silti tuo tuntui erittäin mukavalta paikalta istuskella. Ainoastaan tuo keskikonsolin näyttö näytti omaan makuun vähän siltä ettei se oikein kuulunut siihen, mutta kuten sanottu, makuasioita.

Toivottavasti tätäkin nähdään jatkossakin silloin tällöin ja saadaan seurattua miten pinnoite toimii. Jos ei muuten niin eiköhän toveri OskuV tarjoa meille pientä updatea toisinaan :)

Isot kuvat täällä: http://wolfie.kuvat.fi/kuvat/W205Si3D/

Lahti kuittaa taas hetkeksi.

samunoz
Viesti:

Re: W205 C-klasse Nanolex Si3D suojattu

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Touko 24, 2015 11:25 pm

Hieno kyl tuli! Millä tuo puupinta sisältä suojattiin? Oletteko jättäneet tuon CQ UK kokonaan pois valikoimasta ja siirtyneet Nanolexiin vai miten se valikoitui?

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Su Touko 24, 2015 11:32 pm

Demoni osannee vastata siihen, minen koskenu sisustaan ja olin töissä sillävälin kun sisustaa tehtiin.

Si3D on mun mielestä ihan yhtä helppo laittaa kuin mikä tahansa muukin pinnoite mutta se mikä mua viehättää on tuo värien boostaus, mikronaarmujen peittäminen ja sitä kautta todennäköisesti paksumpi kerros itse suojaa ja ennenkaikkea ylläpidon helppous. Ei vaadi mitään sumuteltavia QD tyyppisiä kamoja eikä vaadi mitään muutakaan ylläpitoa. Mutta jos tuotetta tahtoo hoitaa ja ylläpitää niin shamppoo ja/tai washcoat riittää. Meikäläisen tyyppiselle mukavuudenhaluiselle ja aika monelle muullekin ei himohinkkaajalle aivan mahtava keino jälkihoitaa pintaa kun ei tarvitse normaalia pesurutiinia edes muuttaa millään tavalla, käyttää vain eri shamppoota silloin tällöin tai vaikka jatkuvastikin.

CQuartz UK:sta ei pahaa sanottavaa muutakuin jälkihoidon hankaluus tähän verrattuna.

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ma Touko 25, 2015 12:55 am

Olipas komean värinen mersu. :thumb:

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Ma Touko 25, 2015 4:51 am

Ei niille puupinnoille mitään tullu.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Touko 25, 2015 9:47 am

Kuulemma Carlack NSC toimis hyvin.

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Ma Touko 25, 2015 9:49 am

Varmaan toimis joo.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ma Touko 25, 2015 10:38 am

Mä väittäisin että melkolailla mikä tahansa vaha toimis hyvin. Nuo on kuitenkin lakattuja paneeleja :)

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Touko 25, 2015 10:53 am

Kyllä. NSC myös puhdistais samalla.

OskuV

Viesti Kirjoittaja OskuV » Ma Touko 25, 2015 6:05 pm

Näin auton tänään ja hyvältä näytti. Kiitokset Wolfielle ja Demonille! Hyvää duunia :thumb:

Tämä potilas käy varmasti välillä mun luona "päivähoidossa" ja hommasinkin Nanolexin Reactivation shampoota hoitopesuihin. Päivittelen kuulumisia kun autoa näen. Auton omistajalle tein vielä pk-standardien mukaisen pesusetin (esipesuaine, kinnas, ämpärit, shampoo ja kuivausliina) laminoiduilla ohjeilla höystettynä.
"The best or nothing" - Gottlieb Daimler

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ma Touko 25, 2015 7:08 pm

Var så god. Hyvä vaan jos kelpaa omistajallekin :) Puhetta olikin että jos ei kivistönmäen nesteelle jaksa mennä niin meillekin saa tulla kyläilemään ja puuhastelemaan itsekin. Ei ole ainakaan niin kiirus ja neuvoja löytyy likeltä jos tulee jotain :)

OskuV

Viesti Kirjoittaja OskuV » Ke Kesä 10, 2015 2:10 pm

Jaha, menihän siinä melkein kaksi kuukautta ennen ku saatiin ensimmäiset kunnon parkkipaikkanaarmut kylkeen. Onneksi tekijä jäi rysän päältä kiinni. :censored:

Pinnoite sensijaan toimii hienosti. Seisoskelin tossa muutama päivä sitten sateessa katselemassa miten hienosti vesi pakenee pinnalta 8-)

MiguelS

Viesti Kirjoittaja MiguelS » Ke Kesä 10, 2015 3:26 pm

Kerrankin Mersussa kunnon väri, eikä niitä hemmetin harmaita, hopeita tai beigejä! :thumb:

OskuV

Viesti Kirjoittaja OskuV » Pe Loka 16, 2015 10:44 pm

Puolivuotispäivitys : Autoa on pesty kesän aikana käsin neljä kertaa ja pelkällä foamilla 2-3 kertaa. Pinta edelleen kauttaaltaan erinomaisen hydrofobinen ja hieno. Mitään antautumisen merkkejä pinnoitteessa ei ole. FK1000P on poistunut vanteista pesuhallin kaivoon, mutta niitä muutaman kerran pesty vahvoilla liuottimilla joten ei ihme. Ikkuiden pinnoitteet pelaa edelleen hyvin, poislukien tuulilasipyyhkijöiden alue. Takalasi ok. Mittarilukema taitaa olla nyt 12tkm luokkaa.

Hyvä pinnoite ja huolella tehty työ kestää pitkään. Olen ja olemme erittäin tyytyväisiä. Just tänään pesuhommia tehdessä ihailin miten vesi pakenee luukkujen väleistä, huolella siis pinnoitettu nekin. :good:

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Pe Loka 16, 2015 11:30 pm

Talvi näyttää miten kestää vähän rankemmissa olosuhteissa. Näin pohjoisessa kesä on pinnoitteille helppoa aikaa .

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Loka 17, 2015 12:23 am

Wolfie kirjoitti:Demoni osannee vastata siihen, minen koskenu sisustaan ja olin töissä sillävälin kun sisustaa tehtiin.

Si3D on mun mielestä ihan yhtä helppo laittaa kuin mikä tahansa muukin pinnoite mutta se mikä mua viehättää on tuo värien boostaus, mikronaarmujen peittäminen ja sitä kautta todennäköisesti paksumpi kerros itse suojaa ja ennenkaikkea ylläpidon helppous. Ei vaadi mitään sumuteltavia QD tyyppisiä kamoja eikä vaadi mitään muutakaan ylläpitoa.

CQuartz UK:sta ei pahaa sanottavaa muutakuin jälkihoidon hankaluus tähän verrattuna.
Mikäs tuossa CQUK:ssa on jälkihoidon puolesta hankalaa? Omassa toimii erinomaisesti.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » La Loka 17, 2015 8:47 am

samunoz kirjoitti:
Wolfie kirjoitti:Demoni osannee vastata siihen, minen koskenu sisustaan ja olin töissä sillävälin kun sisustaa tehtiin.

Si3D on mun mielestä ihan yhtä helppo laittaa kuin mikä tahansa muukin pinnoite mutta se mikä mua viehättää on tuo värien boostaus, mikronaarmujen peittäminen ja sitä kautta todennäköisesti paksumpi kerros itse suojaa ja ennenkaikkea ylläpidon helppous. Ei vaadi mitään sumuteltavia QD tyyppisiä kamoja eikä vaadi mitään muutakaan ylläpitoa.

Mikäs tuossa CQUK:ssa on jälkihoidon puolesta hankalaa? Omassa toimii erinomaisesti.
Boostailu vrt ei tarvetta boostailulle :lol:

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Loka 17, 2015 1:34 pm

Mut etkö sä boostaile Nanolexia myös kun peset Washcoatilla? ;)

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » La Loka 17, 2015 1:54 pm

Joo, mut ei tartteis eikä tartte yhtä enemmän työvaihetta (qd tyyppinen pyyhintä) ;)

OskuV

Viesti Kirjoittaja OskuV » To Helmi 09, 2017 10:23 am

Pientä päivitystä : pinnoite toimii edelleen suurimmassa osassa autoa vähintään kohtuullisen hyvin. Ikä huomioiden jopa erittäin hyvin. Helmoista pinnoitteen ikä alkaa näkyä, mutta muuten toimii. Ehkä lika tarttuu tiukempaan kuin vasta laitettuna, mutta kyllä suurimmassa osassa autoa vielä selvästi suojaa on. Pesut n 1krt/kk asiansa osaavassa autopesussa ja välipesuina olen aika ajoin vetänyt lancella autofoamit. Kilsoja noin 50tkm ja ikää pinnoitteella on neljää kuukautta vajaa 2v. Ei lainkaan huono suoritus! :thumb:

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Helmi 09, 2017 3:56 pm

Itsellä myös erinomaiset kokemukset tästä. Onko kuvia miten pahasti on pesunaarmuja syntynyt? Miten usein on buustattu jollakin QD?

OskuV

Viesti Kirjoittaja OskuV » Ma Helmi 13, 2017 2:32 pm

samunoz kirjoitti:Itsellä myös erinomaiset kokemukset tästä. Onko kuvia miten pahasti on pesunaarmuja syntynyt? Miten usein on buustattu jollakin QD?
Pesunaarmuja ei ole juuri tullut, eli osaavat siis asiansa siinä tiskaamossa missä tätä käytetään. Eikä mulla ole itseasiassa mitään tietoa millä pesevät tätä. Vois vaikka joskus selvitellä.

Vastaa Viestiin