Nuclear Reactor Fallout - Tšernobyl Special

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Pe Syys 07, 2012 10:12 pm

Sattuipa menneenä ehtoona eriskummallinen tapaus. Olin kaikessa rauhassa tallilla siivoilemassa hyllyjä, kun sisään asteli minulle entuudestaan tuntematon herrasmies. Hetken keskustelun jälkeen selvisi, että olen jossain kohtaa elämääni suorittanut muutaman aliarvoisen värivahauksen ja hän tiedusteli samaan hengen vetoon olisinko kenties kiinnostunut hänen autonsa uudelleen elvyttämisestä.

En sen ihmeemmin edes asiaa kerinnyt ajattelemaan, kun kuulin jo itseni arvioivan homman olevan jo melkein tehty. Tässä vaiheessa, ei ollut minkäänlaista käsitystä tulevasta kohteesta eikä sen vaatiman työn määrästä. Asia rupesi pikku hiljaa selviämään, kun hiljainen herrasmies kysyi, josko voisimme siirtyä ulkoilmaan, jossa todellisuus tulisi iskemään.

Kävellessämme ulko-ovea kohti hiljainen herrasmies kertoi tarinaa, kuinka auto oli uutena kuulunut Tšernobylin ydinvoimalan vahtimestarille ja surullinen kuuluisan tapahtuman jälkeen vahtimestari menehtyi ja auto jäi seisomaan niille sijoilleen ydinvoimalan parkkipaikalle. Täysin eristetyssä ja evakoidussa paikassa auto sai seistä paikoillaan rauhassa, mitä nyt pientä ydinlaskeumaa se sai päivittäin osakseen ja jonkin verran kevyttä tausta säteilyä.

Kuva

Vasta tämän kuultuani aloin kiittelemään miten hienosti pienet aivot ja suuri suu itsellä taas toimivat harmonisesti yhteistyössä. No luvattu mikä luvattu. Aikamoiset säteily kertoimet olivat aistittavissa jo tallin oven läpi, tuntui että nosto-ovikin lämpeni hieman.

Puimme yllemme laskeuma verkkarit ja menimme tutustumaan vahtimestarin vanhaan autoon tarkemmin. Shokki oli kyllä aikamoinen, vuodet pluuttonium kylvyssä ja uraani suihkussa olivat tehneet tehtävänsä, kaikki merkit viittasivat siihen, että auto on tosiaan saanut osakseen aimo annoksen laskeuma nannaa.

Kuva

Kuva

Kunnon isotooppi 6 detox ioni pesun jälkeen auto oli mahdollista ottaa sisälle ja alkaa tutkimaan sitä ilman, että piti olla pitkät kalsarit ja hiihtomaski suojauksena. Mutta ei se tilanne siitä juurikaan lohdullisemmaksi mennyt, päin vastoin. Sienipilvien tähystelyyn kehitetyt Radiant Gamma3 lasit olivat ulkona saaneet auton näyttämään paljon paremmalta kuin se oli.

Kuva

Ei auttanut muu kuin ottaa kourallinen jodi tabletteja suuhun ja loppupurkista tein hienoa murskaa, jonka sitten sekoitin PH arvoiltaan sopivaan akkuveteen. Tällä mikstuuralla sitten kevyesti rupesin auto pyyhkimään edes takaisin. Tärkeää on muistaa näissä uraani hommissa, miten varauksien kanssa toimitaan. Tässä kohtaa varausta oli ja se oli hyvin negatiivista, mutta oli kääntymässä positiivisen puolelle...

Kuva

Kuva

Taivas varjele, sieltä tulee punainen maali!
Kuka olisi uskonut, että kaiken sen uraani pölyn alla saattaisi lymyillä kirkas punainen väri. Omistaja oli rekisteröinnytkin auton valkoiseksi, tietämättä paremmin.

Kuva

Keulan 50/50 selviytymistaistelu käynnissä, taustasäteilystä johtuvien syöpäpesäkkeiden poisto on aloitettu kuljettajan puolelta. Lisää vaan joditabletteja naamaan ja takaisin hommiin.

Kun kaksi aamua, kaksi päivää ja yksi yö oli kulunut tämän hiljaisen herrasmiehen ensitapaamisesta alkoi auton PH tasa-arvo löytymään.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Toivotaan nyt, että tämä uusi suojavaippa pitää uraanihiukkaset ainakin hetken pois auton pinnalta. Next! :thumb:
Black isn't a color, it's a career.

Henripit

Viesti Kirjoittaja Henripit » Pe Syys 07, 2012 10:44 pm

Melkoisen tarinan oot väsertänyt ja hienoa pintaakin! On kyllä Vette päässyt heikkoon kuntoon..
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3

_paffa

Re: Nuclear Reactor Fallout - Tšernobyl Special

Viesti Kirjoittaja _paffa » Pe Syys 07, 2012 10:45 pm

Kiva kertomus, mutta olisi myös aiheellista kirjottaa faktoja, millä aineilla käsitelty...

Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Pe Syys 07, 2012 10:58 pm

_paffa kirjoitti:Kiva kertomus, mutta olisi myös aiheellista kirjottaa faktoja, millä aineilla käsitelty...
Vai vielä aiheellisia faktoja, mun viestiketjuun? :rolf: :lol:

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » La Syys 08, 2012 7:51 am

groovyjay kirjoitti:
_paffa kirjoitti:Kiva kertomus, mutta olisi myös aiheellista kirjottaa faktoja, millä aineilla käsitelty...
Vai vielä aiheellisia faktoja, mun viestiketjuun? :rolf: :lol:
kyllä tuossa jotain asiatietoja voisi myös olla.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Syys 08, 2012 9:42 am

Olipa kivasti kerrottu työ. Hienon oot Vetestä tehny :good: Joo itsekkin haluaisin kuulla millä aineilla ja välineillä tuo on tehty,ihan silkasta uteliaisuudesta. Ihan sen takia,että itsekkin muutaman tuollaisen haalistuneen olen tehnyt.

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » La Syys 08, 2012 2:31 pm

Meinasinkin jo 50/50 -ketjuun heittää, että toivottavasti tulee juttua :lol: no, upeaa jälkeä!

Buster

Viesti Kirjoittaja Buster » La Syys 08, 2012 5:09 pm

Jotku hieman kaavoihin kangistuneita.... :taputapu: :taputapu: :geek: :geek: mukava lukea tälläisiä erilaisia kertomuksia. :good: :good:

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » La Syys 08, 2012 7:22 pm

Buster kirjoitti:Jotku hieman kaavoihin kangistuneita.... :taputapu: :taputapu: :geek: :geek: mukava lukea tälläisiä erilaisia kertomuksia. :good: :good:
En mä väitä etteikö tällaista tekstiä olisi mukavampi lukea kuin perusselityksiä. Jäi vain tyhmä olo kun on kuvia ja hassu teksti, mutta et tiedä yhtään miten moiseen lopputulokseen on päädytty. IMO tälläset jutut ilman faktoja, joutaisi jonnekin muualla kuin näyttämölle. Ehkä mä oon sit liian pikkutarkka näissä asioissa...

J.K

Viesti Kirjoittaja J.K » La Syys 08, 2012 11:31 pm

_paffa kirjoitti:IMO tälläset jutut ilman faktoja, joutaisi jonnekin muualla kuin näyttämölle. Ehkä mä oon sit liian pikkutarkka näissä asioissa...
Itelle jäi täysin samanlainen ajatus. Se pitäis olla pakollista, että näissä kaikissa jutuissa kerrotaan millä, missä ja ennen kaikkea miten asiat on tehty. Sillon alottelija, kuten minä, voi tulla imemään tietoa täältä ennen kuin tuhoaa jotain :LOL:

Detailingshop

Viesti Kirjoittaja Detailingshop » La Syys 08, 2012 11:48 pm

Juha U kirjoitti:...Hienon oot Vetestä tehny...
Eikös muokkauksen lähtökohta ollut neliovinen Lada sedan vai sekoittiko tarina nyt jotenkin?

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » La Syys 08, 2012 11:55 pm

Vaikka stoori viihdyttävä olikin, niin faktoja aineista ym. voisi mielellään laittaa.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Su Syys 09, 2012 10:18 am

Ei noista mun sepustuksista kukaan ota mitään selvää, minä vähiten. Mutta ei niistä kannata myöskään rundia vetää, vaikkei jokaista niksipirkkafaktaa tullutkaan esiin... Modet voi siirtää ton vaikka roskiin. Voitais pitää joku detsku klinikka mun talilla, vaikka ens viikonloppuna, teen taas yhden elvytys yrityksen, niin kaikki voi tulla tekemään muistiinpanoja (kuinka näitä EI pitäisi tehdä :LOL: ). En oo huomannut, että kukaan täällä käyttäisi samoja mämmejä kuin minä, joten vois olla samalla tuote esittelyn paikka ;), en siis ole mikään jälleenmyyjä tai maahantuoja. :idea:

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » Su Syys 09, 2012 11:41 am

groovyjay kirjoitti:Ei noista mun sepustuksista kukaan ota mitään selvää, minä vähiten. Mutta ei niistä kannata myöskään rundia vetää, vaikkei jokaista niksipirkkafaktaa tullutkaan esiin...
No onhan toi työnjälki semmosta ->

Kuva

että vois tietysti ainakin napsaista kuvan tarvikeläjästä?

Johtuukos toi rajuhko haalistuminen kulkuneuvon materiaalista vai ihan vaan punaisesta väristä? :?:
Ja mikä se uusi suojavaippa nyt sitten on? :D

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Su Syys 09, 2012 4:04 pm

^ Niin yks kuva tavaroista niin kaikki näkee millä tehty. Eiks ne sanokin ,että yks kuva kertoo enemmän, ku tuhat sanaa. :)

Vastaa Viestiin