Tuossa pari viikkoa sitten sain ystävällisen tiedustelun yv:llä, olisinko ollut kiinnostunut otsikon Volkkarin myllytyksestä. 5kk "pakkolomaa" myllyhommista takana ja vielä itselle niin lämpimiä ajatuksia herättävä 3BG kohteena, niin mikäpäs siinä. Auton omistaja (nick:"Mara") oli myös dedikoitunut autonhoitaja ja halusi opetella myllytyshommaa, joten ei muuta kuin mies mukaan projektiin ja treenaamaan.
Viime perjantaina työpäivän jälkeen latasin Passatin täyteen autonhoitokamaa ja suuntasin nokan kohti pohjoista ja sovittua puunauslokaatiota. Perillä odottelikin ystävällinen nuorimies ja hänen autonsa. Tällainen tapaus, siis:



Maran kertoman mukaan todennäköisesti ennen hänen omistajuuttaan saanut enemmän kuin tarpeeksi harjapesua ja aivan elämänsä alkutaipaleella Italian aurinkoakin. Ei kai siinä, toimeen ryhdyttiin...
Esipesu suoritettiin Bilt Hamber Surfex HD:n ja BH Auto Foamin avulla painekannusta levitettynä. Tovin venttailun jälkeen laskettiin Auto Foamit vielä Super Sprayerin läpi päälle ja huuhdottiin tarkkaan painepesurilla...


Mara brushaili vielä Surfex HD:n ja vaahdottavan sumutinpullon kanssa bensakorkin ympärykset ja ovien välit

Kinnaspesu suoritettin myös Auto Foamilla, pesuveteen hieman Bilt Hamber Auto Washia sekaan lurautettuna.

Renkaat ja vanteet pestiin ensin Sonaxin Xtreme vannepesulla ja päälle Bilberryllä ja harjalla.

Sitten hätäiset open hose -kuivaukset ja Iron X auton kylkiin vaikuttamaan. Matskua irtosi, auton väri vaan ei anna kameran näyttää sitä. Iron X:ää oli sen verran naftisti, ettei vanteille sitä olisi riittänyt. Sonaxin vannepesua en halunnut kylkiin testata...

Sitten pienpoisto Valet Pron Citrus Tar & Glue Removerilla ja kahden edellisen työvaiheen kemikaalien pinnoilta neutralisointi Surfex Hd:lla. Huuhtelu ja kuivaus seurasivat. Takalokarien kaaresta revittiin kieniskuteipit irti, ja niistä jäi sellaiset mähmät, ettei mitkään kemikaalit tuntuneet auttavan. Siinä napottivat liimat ja ovat vielä tänäkin päivänä..
No sitten auto oli kutakuinkin puhdas ja valmis lähempään tarkasteluun.



Tätähän se oli. Syvempiäkin skraiduja oli, paikkamaalailuja jonkin verran yms.
Eka ilta päästiin jo vähän aloittelemaan. Vaikka ennakkotieto olikin lähes varma, mitä tämä kinneri tulisi vaatimaan, kokeiltiin silti kaikkien taiteen sääntöjen mukaan erilaisia vaahtomuovikomboja takaluukun kanteen.

Lake Countryn valkeaa, oranssia ja keltaista CCS -laikkaa yhdessä Meguiar´s #105:n kanssa koeponnistettiin, mutta tulos ei ollut mikään häkellyttävä. Flexipadsin karvalaikka ja #105 kunnon paineella ja nupit kaakossa ajettuna alkoivat jo jotain poistaakin pinnasta. Takaluukku saatiin siis eka iltana valmiiksi:

Tuossa vielä ajamaton osa luukusta ja myllytetty.

Seuraavana aamuna kukonlaulun aikaan hyökkäys hallille ja homma tosissaan käyntiin. Jotenkin tuo homma takkusi tuon #105:n ja karvalaikan kanssa. Lyhyt työstöaika teki nyt tepposet, ei oikein naarmua poistunut haluttua tahtia. Kiinni pamahtamiset ja tartahtelut tulivat myös turhankin tutuiksi. No onneksi pakista löytyi vielä vuosikertamenzernaa 3.02 ja tällä saatiin ihme kyllä homma toimimaan het paaaljon paremmin. Toki useisiin kohtiin jouduttiin ottamaan pari vetoa ja oikein pahoihin vielä täsmäpommituksena #105 ja Lake Countryn keltainen spottipädi -yhdistelmää painetta ja kierroksia antaen, aivan sinne Jackpot -savujen äärelle..
Tässä on kylkeä jo päästy tekemään jonkin matkaa.

Erkki twistaa karvalla kattoa...

...ja Mara viimeistelee Meguiar´s #205 ja vihreä CG Hexlogic -laikka yhdistelmällä.

Pilarit otettiin LC:n keltaisella pikkupädillä ja #105:llä (...ja mulla on ihme Quasimodo -asento

Mara pääsi koneen kanssa ennätysajassa sinuiksi, tässä jo mies karvalaikalla sivaltamassa.

Hommasta oltaisiin kyllä selvitty ihan kohtuullisella vauhdilla jos olisi ollut kaksi konetta käytössä. Nyt mentiin vuorotellen paneeli kerrallaan.
Tässä vähän 50/50 kuvaa karvan jälkeen..

Viimeistely tehtiin Megun #205:llä ja vaihdellen CG Hexlogic mustaa, valkeaa ja vihreää laikkaa. Suurin osa kuitenkin vedettiin mustalla. Paino työstössä oli pienillä kierroksilla ja koneen painolla namistelussa. Se on miesten terapiaa se, kuten yhdestä suusta todettiin. Entäs holot? Räpsittiin salamalla kuvia, kun ei oikein muutakaan tarkastuskeinoa ollut. Sangen päteväksi osoittautunut leditaskari jäi mulla kotiin, joten se siitä...


Saattaahan sieltä jostain jotain paljastua, mutta ei mitään katastrofia ainakaan.
Sitten vaan pesua Dodon Wax Safe Washilla...Nätisti se vesi vaan pisartui myllytetyllä pinnalla.

IPA -pyyhintä seurasi kuivausta. LSP -stage piti sisällään Poor Boys Black holen ja päälle CG Blacklightin. Renkaat ja mustat muoviosat saivat Zainon Z-16 käsittelyn. Ikkunat vaan pyyhittiin IPAlla. Son siinä:




..ja vielä kuvat takapuskurin pykälästä ennen ja jälkeen:


Me selvittiin!
Kiitokset Maralle kuvista!
edit. v*tun Photobucket, mä oon muokannut nuo kuvat oikeeseen kokoon ja oikein päin, mutta joku siellä mättää