Sivu 3/3

Re: Nahkaratin elvytys?

Lähetetty: Ma Syys 28, 2015 7:23 pm
Kirjoittaja Lassiv
Daatta kirjoitti:Subarun ratti näyttää olevan väärällä puolella ja autokin puhuu japania. :mrgreen: Jos tuosta on pinta oikeasti kulunut pois, niin eikö kannata hommata uusi ratti, sopinee Eurooppa mallinen sellaisenaan? Glymin tuotteet jättäisin suosiolla kauppaan. Kissasaippualla tulee hyvä ja jos ei tule, niin ratti en entinen. Tuskin tuollaista geneerista rattia kannattaa alkaa uudelleen verhoilemaan.
Oikealla puolellahan se on :P Jooh pinta väri siitä on pois kulunut mielestäni kun sen kissasaippuallla hankasin. Eurooppa mallin ratti ei käy kun niissä ei ohjattu vaihdelaatikkoa ratista vaan radiota. Toki jos pääsis kokeileen niin radioitten napit ja lootan napit vois olla samankokoiset, toisaalta empä tiedä mistä noita nyt äkkiseltään kohtuu hintaan euroopastakaan löytäisi. En tiedä onko noit Momon ratteja muutenkaan ollut eu malleissa.
Urran kirjoitti:Voihan tuon maalata esim. Furniture Clinicin tuotteilla (Detailingshop). Siihen kannattaa laittaa se vahvike-aine - muuten kesto käyttöautossa voi jäädä lyhyeksi.

Ja jos vaihdat niin luovuta vanha mulle - ois tarvetta ylimääräiselle (vaikka napit onkin turhia mulla). Eniten itteä ärsyttää Legan rateissa nuo ylä-reikänahkan sivut. Kaikissa malleissa lämpö/aurinko irroittanut kiinnikkeistään eikä istu virheettömästi.
Tuota maalaustakin mietin, kun jossain täältä oli ohjeet ihan hiekkapaperi/vinyyli(motonet) maali tyylillä. Tiedä sitten mitä sellasella sais aikaan. Vai onko nuo Furniture clinicin tuotteen sijotuksen arvosia juuri tuo kestoikä kiinnostaisi ei juurikaan kiinnosta 4kk päästä tehdä uutta projektia taas :)

Täytyy pitää mielessä jos toi tulee vaihdettua. Japanista noita käytettyjä löytyy, mut melkein kaikki on enemmän tai vähemmän kulunut noist samoista paikoista.. uusi ratti lienee jotain 750dollarin luokkaa :) Verhoilu maksanee jotain 250-300€

Re: Nahkaratin elvytys?

Lähetetty: Ti Syys 29, 2015 9:25 am
Kirjoittaja K70
Mulla oli bemarissa maalattu ratti muistaakseni puolitoista vuotta ja ainakin se pysyi hyvänä sen koko ajan.
Sipoon maalarimestari (kadonnut johonkin tältä foorumilta) kävi ratin hiomassa, pienellä ruiskulla sumutti mustaa pintaan ja jätti lähtiessään lusikallisen rasvaa, jota maalattuun pintaan imeytin muutamaan otteeseen.

Re: Nahkaratin elvytys?

Lähetetty: Su Loka 18, 2015 7:59 am
Kirjoittaja Urran
Lassiv kirjoitti: Eurooppa mallin ratti ei käy kun niissä ei ohjattu vaihdelaatikkoa ratista vaan radiota. Toki jos pääsis kokeileen niin radioitten napit ja lootan napit vois olla samankokoiset, toisaalta empä tiedä mistä noita nyt äkkiseltään kohtuu hintaan euroopastakaan löytäisi. En tiedä onko noit Momon ratteja muutenkaan ollut eu malleissa.

Tuota maalaustakin mietin, kun jossain täältä oli ohjeet ihan hiekkapaperi/vinyyli(motonet) maali tyylillä. Tiedä sitten mitä sellasella sais aikaan. Vai onko nuo Furniture clinicin tuotteen sijotuksen arvosia juuri tuo kestoikä kiinnostaisi ei juurikaan kiinnosta 4kk päästä tehdä uutta projektia taas :)

Verhoilu maksanee jotain 250-300€
EU GT ja spec B malleissa ihan sama ratti samoilla vuosilla. Ei niitä nappeja ole noissa nopeemmissa japaninmalleissakaan kun vaihteet valitaan kepillä keskikonsolista :D Niitä vaan ei tänne pohjolaan ole haluttu tuoda edes yksityisesti kun siitä onnesta saa lähtökohtaisesti maksaa 2-3k€ enemmän..

Noiden nappien tilalle myös saatavilla mankan säätönappi (mode ja volume up/down) facelift malleista - varaosanumero löytyy mm.LegacyGTstä.

Foorumilla ainakin _nixu_ ja sonikk maalaillu vinyylimaaleilla (ei silti spray jos muistan oikein) ja ymmärtääkseni toimi ihan ok. Kannattaa silti muistaa että hiomisella nahasta lähtee hieno tekstuuri ja siitä tulee ns. Luonnottoman sileää. Momon rateissa kun on aina tekstuuria.

Verhoilu ei oo ainakaan itelle vaihtoehto. Heti näyttää tuuninkiratilta vaikka olis miten tehty.