Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Sisätilojen ylläpito
Avatar
jesse55
Viestit: 151
Liittynyt: To Heinä 10, 2014 10:47 pm

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja jesse55 » Ti Kesä 07, 2016 12:09 am

t25 farkku avensikseen hakattu kaks tukku pakettia mattoa, plus solukumi mattoa (12mm armaflexiä) päälle. Goodyearin hiljasimmat kesäpyörät, mut ei mitään ihmeellistä vaikutusta. Ainoastaan Rainbow SL-C6.2 PRO soi ihan mukavasti =D. Etuovet, takaovet, peräkontti ympäriinsä vaimennettu, peräkonttiin ja oviin kaks kerrosta silent coattia. Mukavaa puuhaa, mut aikaa menee pirusti. Mut edelleen suomen paskat tiet aiheuttavat helvetisti rengasmelua.

juho
Viestit: 65
Liittynyt: Ti Huhti 12, 2016 8:22 am

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja juho » Ti Kesä 07, 2016 10:57 am

Jep, hyöty on aika autokohtaista ja myäskin kuskikohtaista. Jotkut kokevat hyödyn jo pelkästään takakonttin vaimentasella ja joillekin laaja vaimennuskaan ei madaltanut ajomelua. Renkaalla on myöskin iso rooli melussa.
Noita mattoja taitaa jäädä vähän yli. Mitä jos ne liimaisi sinne muovisiin lokareihin? Siis sille puolelle joka ei ole näkyvillä. Vaimentaakohan rengasmelua yhtään? Ruosteongelmaa tuskin tarvii pelätä, kyseessähän on muovia...

hiusnaarmu
Viestit: 470
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 7:50 pm

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » Ti Kesä 07, 2016 12:51 pm

jesse55 kirjoitti:t25 farkku avensikseen hakattu kaks tukku pakettia mattoa, plus solukumi mattoa (12mm armaflexiä) päälle. Goodyearin hiljasimmat kesäpyörät, mut ei mitään ihmeellistä vaikutusta. Ainoastaan Rainbow SL-C6.2 PRO soi ihan mukavasti =D. Etuovet, takaovet, peräkontti ympäriinsä vaimennettu, peräkonttiin ja oviin kaks kerrosta silent coattia. Mukavaa puuhaa, mut aikaa menee pirusti. Mut edelleen suomen paskat tiet aiheuttavat helvetisti rengasmelua.
Tuon huomaa varsin hyvin, kun auto menee uudella asfaltilla kuin sukkasillaa, mutta uuden asfaltin loputtua melu on korvin kuultavissa :cry:

Avatar
Daatta
Viestit: 425
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 9:43 pm
Paikkakunta: Salo

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja Daatta » Ke Kesä 08, 2016 12:26 am

juho kirjoitti:Tänään pääsin liimailee vaimennusmattoja.
Huomenna käyn motonetistä hakee työkalun jolla niitä klipsejä voi irroitella.

Ne muoviset työkalut en suosittele...
Monta autoa on noilla muovisilla purettu. Työkalut ovat muovia ihan syystä, eivät vahingoita materiaaleja. Sanoisin että tekniikassa on vikaa, paneelisarjalla avataan verhoilua sen verran että klipsin saa vedettyä auki. Harvoin työkalua saa suoraan klipsin alle, ainoastaan ovissa tuo voi olla tarpeen (tiukat klipsit, ei ruuveja). Jos peltinen klipsi irtoaa, niin se vaan painetaan takaisin. Muovisia saattaa hajotakin, sen takia niitä kannattaa ostaa varastoon.

Tuolla metallisella työkaluilla et saa kuin naarmuja peltiin ja koloja muoveihin. Itse en ole keksinyt Bilteman vastaavalle mitään käyttöä.

Avatar
jesse55
Viestit: 151
Liittynyt: To Heinä 10, 2014 10:47 pm

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja jesse55 » Ke Kesä 08, 2016 9:17 pm

Juurikin näin, itsellä corollassa ja avensiksessa ovet aika helpot, ruuvit auki ja riittää kun saa sormet hyvin väliin niin alkaa aukeamaan. Kyllä ne muovit kestää reippaita riuhtasuja, kunhan varmasti kaikki ruuvit pois. Yleensä alareuna ensin auki, jonka jälkeen pitää nostaa että lähtee ikkunan juuresta irti. Tietenkin autokohtaisia mut kuitenkin. Itse käytän yleensä sähkärin hanskoja tai samantyylisiä viiltosuoja hanskoja. Jos meinaa "ovipahvin" vaimentaa ja välipellin sisäpuolen, kannattaa aika tarkkaan miettiä mallailla (ilman nastoja) että mahtuu takaisin paikoilleen ja että ei tule liian paksua kerrosta vastakkain. Ovi nastojen paikat teen yleensä mattopuukolla suuremmaksi että ei jää kantamaan. Ja tärkein oven alareunan vesireijät auki. Muutamaan autoon olen joutunut tekemään pellistä palan ikkunan nostomekanismin huoltoluukun kohdalle, kun halusin tiiviimmän paketin. Laitoin rosteri popniiteillä kiinni. No tulipahan tarinaa taas.

samunoz
Viestit: 4192
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Kesä 08, 2016 9:23 pm

jesse55 kirjoitti:Juurikin näin, itsellä corollassa ja avensiksessa ovet aika helpot, ruuvit auki ja riittää kun saa sormet hyvin väliin niin alkaa aukeamaan. Kyllä ne muovit kestää reippaita riuhtasuja, kunhan varmasti kaikki ruuvit pois. Yleensä alareuna ensin auki, jonka jälkeen pitää nostaa että lähtee ikkunan juuresta irti. Tietenkin autokohtaisia mut kuitenkin. Itse käytän yleensä sähkärin hanskoja tai samantyylisiä viiltosuoja hanskoja. Jos meinaa "ovipahvin" vaimentaa ja välipellin sisäpuolen, kannattaa aika tarkkaan miettiä mallailla (ilman nastoja) että mahtuu takaisin paikoilleen ja että ei tule liian paksua kerrosta vastakkain. Ovi nastojen paikat teen yleensä mattopuukolla suuremmaksi että ei jää kantamaan. Ja tärkein oven alareunan vesireijät auki. Muutamaan autoon olen joutunut tekemään pellistä palan ikkunan nostomekanismin huoltoluukun kohdalle, kun halusin tiiviimmän paketin. Laitoin rosteri popniiteillä kiinni. No tulipahan tarinaa taas.
Mitäs tuo boldatta osa meinaa?

Avatar
jesse55
Viestit: 151
Liittynyt: To Heinä 10, 2014 10:47 pm

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja jesse55 » Ke Kesä 08, 2016 11:35 pm

Juu oli vähän epäselvä, eli kun välipeltiin laittanut maton, niin leikkaan ovinastojen reijän paikat auki ja vähän ympäriltä mattoa pois. Muuten ei nasta painu pohjaan ja pahvi ei pysy kiinni. Sama pätee myös oven välipellin toiselle puolelle (eli siis sinne mihin ovinastan siivekkeet lukittuvat) Siellä pitää olla myös tilaa tai nasta ei lukitu, jos siis laitat sinne mattoa.

juho
Viestit: 65
Liittynyt: Ti Huhti 12, 2016 8:22 am

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja juho » To Kesä 09, 2016 8:41 am

@Daatta tehdään kompromissi eli kaikki mahdolliset irroitustyövälineet kantsii varata mukaan.
Eilen illalla tuli tehtyä työ päätökseen eli mattoja ja pehmytmattoja liimailtu takakonttin tilat ja renkaan kaaret aina sinne takapenkkeihin asti.
Vajaa 10km koeajon aikana ajomelu aika samanlaista kuin ennenkin eli lopputulos plusmiinus nolla.

Avatar
Posambique
Viestit: 2745
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja Posambique » To Kesä 09, 2016 11:18 am

Ajomelun arvioimiseen olisi syytä kyllä ottaa esimerkiksi desibelimittari (periaatteessa vaikka kännykkäsovelluskin voi toimia jos puhelimen saa tiettyyn paikkaan niin että mikrofoni osoittaa samaan suuntaan) ja mitata samalla tiepätkällä (mielummin usealla). Ongelma on se, että korva tottuu välittömästi uusiin melunlähteisiin ja "säätää" itsensä taustamelun mukaan.

Toki esimerkiksi ovien eristämisellä ei välttämättä saa eroa aikaan, kun rengasmelu johtuu suurelta osin koria pitkin (renkaasta -> vanteeseen -> pyöränripustukseen -> pusliin -> apurunkoon -> koriin). Tähän ovet vaikuttavat vain minimaalisesti, mutta muuta kautta tuleviin ääniin toki suuresti ja akustiikkaan myös. Sitten taas esimerkiksi takarenkaista kantautuvaan meluun juuri takakontin yms. vaimentaminen saattaa vaikuttaa paljonkin.

Hienoa duunia, ja raportoikaa lisää. Aihe kiinnostaa suuresti itseänikin. Raportoin myös täältä jos jossain vaiheessa teen äänieristystä.
"Urku auki, pelti kii"

juho
Viestit: 65
Liittynyt: Ti Huhti 12, 2016 8:22 am

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja juho » To Kesä 09, 2016 1:55 pm

Tosiaan, (android)tabletilla olen mitaillut sitä desibelin voimakkuutta ajon aikana. Mittausaikana tabletti oli ohjaamon keskellä ja virtapiuha kiinni. Mittausaika oli aamulla noin klo 6, reittinä tuttu työmatka reitti. Keskiarvo oli reilu 68db. Näin siis ennen vaimennusta. Vaimennuksen jälkeen samoilla asetuksilla tänä aamuna sain keskiarvoksi saman. Eli edestä ei ajomelu käytännössä vaimentunut yhtään. Takamatkustamosta en osaa sanoa mitään mutta eilen illalla ajeltiin motarilla ja tyttö siellä takana valitteli, että tämä auton melu on aika kova verrattuna entiseen mitsubishi lancer farmariin.

Avatar
jesse55
Viestit: 151
Liittynyt: To Heinä 10, 2014 10:47 pm

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja jesse55 » To Kesä 09, 2016 9:24 pm

Edellenkään en usko tohon edellisellä sivulla 12dB saavutettuun vaimennukseen. Siihen vaikuttaa niin moni asia, et ei sitä pelkällä maton hakkaamisella saavuteta. Ikkunoiden vahvuudet, korin rakenne, tuulen ohjaukset. Jossain suomalaisessa auto ohjelmassa joskus vaimensivat jonkun lava auton. Vaimennus tulokset olivat ehkä 3-4dB. Vaimentaminen itsessään on mukavaa hommaa, monta kertaa miettinyt sitä lisäpainoa mitä tulee matosta, ei se meinaan kevyt ole se bulk back mattoa.

Saippua
Viestit: 535
Liittynyt: La Elo 15, 2015 11:30 am

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja Saippua » To Kesä 09, 2016 9:41 pm

Samaa mieltä olen ja riippuu tietty ihan autosta kannattaako hommaan edes ryhtyä mutta onhan monesti tällainen pienimuotoinen harrastaminen ihan kivaakin. Tehtaalla ne isot muutokset saadaan kuitenkin aikaiseksi.

Avatar
Posambique
Viestit: 2745
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja Posambique » Pe Kesä 10, 2016 10:06 am

12db kuulostaa kieltämättä aivan huuhaalta - se on aivan älytön ero melussa. Nykykorin Citroen C5 ja tuliterän E-mersun ero TM-mittauksissa oli.. niin... tasan 0db. (Toki Mersussa selvästi isommat renkaat, jotka vaikuttanevat todella paljon). Tämä kuitenkin kuvastaa hieman sitä, että erot joista autojen välillä puhutaan on aika pieniä. Yleensä muutamia desibelejä jos ei oteta jotain aivan jäätävää pahvikippoa kuten Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo vs. S-Mersu. Näin myöskään kotioloissa ei ole helppoa saada kovin merkittävää eroa aikaan, mutta ainahan sitä saa yrittää.
"Urku auki, pelti kii"

tunppi
Viestit: 197
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2014 6:38 pm
Paikkakunta: tuusula

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja tunppi » Pe Kesä 10, 2016 12:18 pm

Ja vaikka ajomelu ei pienenisi, niin jo äänen muutos matalempaan auttaa paljon. Rengas melu etenkin nastoilla saattaa muuttua miellyttävämmäksi...

örkinrumilus
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 9:21 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna (Lammi)

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja örkinrumilus » Pe Kesä 10, 2016 3:55 pm

Kyseisen auton paino tais nousta luokkaa 200kg tuon tempun seurauksena, ja taisi vielä olla niin että oli äänenpaine-kisoihin suunnattu. Eli kaikki liikenneturvallisuuteen ja ajo-ominaisuuksiin liittyvä on unohdettu varmasti tuota tehtäessä. Alusta & kotelot painettiin täyteen massaa jne. Sinne ei siis vaan lätkitty mattoa, vaan homma vedettiin todella överiksi. Oviin tuli alumiinista listaa jäykisteeksi niin, että kaikki aukot oven rungosta tukittiin, ja joka ovess aoli siis kolme kerrosta mattoa ja vaahtomuovimatto päällä, luonnollisesti.

Nyrkkisääntönä olen pitänyt omissa hommissa sitä, että 6db = äänen määrällinen kaksinkertaistuminen. Ja äänenpainehan käyttäytyy logaritmisesti.

Mittaustavoista en muista tässä kyseisessä tapauksessa mitään, mitattiinko 60:n alueella vaiko motarilla vaiko maantienopeuksissa. En myöskään muista sitä, että millä painotuksella tämä ero mitattiin, jos kyseessä oli C-asteikko niin siinä voi rms-arvokin laskea reilusti vaikka korvinkuultavasti ero ei ole kummoinen.

D5GT
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2013 10:04 am

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja D5GT » Pe Kesä 10, 2016 5:21 pm

Tehokkain tapa on vaimentaa äänen lähde, esim. hankkia hissunkissun renkaat jne.

Äänieristyksessä ja -vaimennuksessa kannattaa muista, että kun yhden äänilähteen saa painettua alas niin jokin tulee havaittavaksi ja se voi olla ärsyttävämpi.

Omassa -09 V70:ssä on tehty temppuja, olikohan se stp:n (?) evobitumia vähän sinne sun tänne ja ääntä imevää matskua sopiviin koloihin. Auto ei alkujaankaan ole meluisimmasta päästä ja tehtaallakin on tehty temppuja hiljentämiseksi, kaikki kohtuu kustannuksin tehtävät keinot on käytetty.

Jälkikäteen aina niin tarkka kännykän mittari taisi näyttää 2-3 db melutason laskua. Korvalla eroa ei kuullut, kun työ tehtiin pätkissä. Mutu on, että suurin ero tuli kun kattoon laitettiin vaimennusmattoa ja ääntäimevää, joka vähentää kaikua ja luo miellyttävämmän fiiliksen. Etu-/takajalkatilat, kontti, ovet kuorrutettiin samoin metodein, tosin oviin ei ääntäimevää juuri mahdu. Ainakin uloskuuluva melu vaimentui, kun konepeltiin lisättiin tota stp:n materiaalia, varmaan vaikutti myös sisään kuuluvaan, koska ikkunat on kuitenkin heikko lenkki.

Mitä voisi vielä tehdä, alustan paksu massaus ja purkaa ovia, jotta oven ulkopeltiin saisi vaimennusmateriaalia. Ovien tiivistyksien viritys uuteen uskoon, lisätiivisteet pysty ja ala saumoihin voisi muuttaa tilannetta.

Tuolla on jotain asiasta ja Tallinnassa oli joku putiikki, joka tekee vaimennuksia [urlhttp://autonvaimennus.fi/][/url]

Kannattiko, no joo - sai työllistettyä itsensä ja todennäköisesti hiljaisimman auton mallisarjasta, mutta enemmänkin kyseessä on fiilisjuttu - eron huomasi mittarista ja musiikki soi paremmin kun taustamelu laski vähän. Normaali puheääni riitti jo ennen projektia moottoritielläkin. Nälkä kasvaa syödessä, onneksi kuume on laskenut :roll: Jos tekisin uudestaan niin aloittaisin varmaan katosta ja varautuisin heti isommalla määrällä ääntä imevää matskua.

juho
Viestit: 65
Liittynyt: Ti Huhti 12, 2016 8:22 am

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja juho » Ma Kesä 13, 2016 9:24 pm

Tänään päätin irroittaa muoviset takalokarit ja liimasin niiden päälle butyylimattoja. Etulokareihin oli myöskin tarkoitus mutta yllättävän suuri töinen liimata ne matot lokarien päälle, joten etulokarit työstän sitten myöhemmin.
Kun lokarit ja renkaat ja muut romppeet oli saatu takaisin niin tein pienen ajolenkkin. Reityi oli se tie jossa ajomelu oli pahin. ilokseni takaa tuleva melu oli selvästi vaimeampi kuin ennen. Tästä on hyvä jatkaa etulokarien vaimentamista.
E:autoonhan on tehty ruosteenestokäsittely. Se mikä tässää huolettaa on lokarien ruuvien ja klipsien kunto. Muutama niistä oli ihan vaan ulosvedettävissä, ilman meisselin tai muu työkalun tarvetta. Korjaamolla ovat olleet aika kovakouraisia noiden ruuvien kanssa...

D5GT
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2013 10:04 am

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja D5GT » Ma Kesä 13, 2016 9:51 pm

Omasta listasta unohtui pyöränkötelot, sisäpuolelle niitä stp:n matskuja ja sisälokarit irti ja massaa itse lokasuojan pintaan.

juho
Viestit: 65
Liittynyt: Ti Huhti 12, 2016 8:22 am

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja juho » Ti Kesä 14, 2016 4:44 pm

Tänään tuli liimailtua niitä butyylimattoja (muoviset)etulokareihin myöskin. Eilinen takalokarien vaimennus herätti pientä tyytyväisyyttä mutta etulokarien vaimennus ei sitten vähentänyt ohjaamoon kantautuvaa ajomelua. Ei edes tabletiin asennettu desibelmittarin mukaan.
Itse en niinkuin turhaa työtä nähnyt tässä vaimennus projektissa. Ehkä se rengasmelu oli hiljentynyt mutta vastaavasti muu melu alkoi hallita ohjaamon äänimaailmaa.
Omalta osaltani auton äänieristys päätyy tähän. Ehkä joskus tulevaisuudessa, jos rahaa on niin lattia, katon ja tulipeltin vaimennusta voisi jatkaa.

Aavensis
Viestit: 18
Liittynyt: To Touko 11, 2017 3:53 pm

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja Aavensis » To Touko 11, 2017 4:11 pm

Ostin kuukausi sitten Avensiksen, tietääkseni mallia T25. Elikkä Avensis 2.0 litraisella moottorilla ja automaattilaatikolla ja bensakoneella ja vuosimallia 2005. Olen tässä lueskellut näitä vaimennusmattojen asentamisia mutta hieman mietityttää että onko autossani ehkä kuitenkin jokin muu vika kun arvelen että rengasmelu välittyy runkoon mutta että niin kovana kuin minä sen koen niin mielestäni "jyrinä" on oudon kovaa ja se tulee esille jo 20 kmh nopeudella? Onko ihan normia että jyrinää tulee jo niin pienellä nopeudella? Ostin auton talvirenkailla ja kuvittelin että se tekee meteliä mutta nämä nokian hakka greenit pitää vielä enemmän jyrinää kuin mitä Goodyearin kitkat piti (kummatkin rengassarjat 205,55,16). Mulla oli aikaisemmin Peugeot 406 ja vuosimallia -96 ja ajettu 320.000 ja siinä oli alhaisempi melu. Tämä Avensis on nyt ajettu 238.000 ja tässä on etupää joskus lievästi kolaroitu (ei turvatyynyjen laukeamista) eikä konepeltikään saanut vaurioita mutta etumaski-puskuri muovi siinä on vaihdettu ainakin. Yhdellä kännykkäsovelluksella mittasin meteliä 50kmh nopeudessa ja näytti 81-85 db. Toisella sovelluksella koitin myös ja näytti 72-75 db. Olen hieman ihmeissäni tästä mielestäni kovasta matalasta jyrinästä että missähän vika? Mulla ei ole kenelläkään tutullakaan Avensista että pääsisin testamaan toista vastaavaa...

Saippua
Viestit: 535
Liittynyt: La Elo 15, 2015 11:30 am

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja Saippua » To Touko 11, 2017 6:46 pm

Tuo pösön 406 oli kyllä huippu ja pistää kampoihin parhaimpia autoja melun suhteen tänäkin päivänä? Mikä kännykkä ja sovellus, tosin heittää varmaan tulokset täsmälleen samanlaisten kännyköidenkin välillä? :mrgreen:

Aavensis
Viestit: 18
Liittynyt: To Touko 11, 2017 3:53 pm

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja Aavensis » To Touko 11, 2017 7:15 pm

Samsung A3, mutta en muista sovelluksia kun ne jo poistin :-) En ajatellut että pösö olisi ollut hiljainen kun se oli mulla 14 vuotta ennenkuin kyllästyin katsomaan samaa autoa :-D. Vieläkin se kyllä hyvin toimi mutta tuli vaihdettua vain vaihtelun vuoksi :-)

Aavensis
Viestit: 18
Liittynyt: To Touko 11, 2017 3:53 pm

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja Aavensis » To Touko 11, 2017 7:28 pm

Mulla olis ehkä 3 vaihtoehtoa. A: Ostaa STP:n black gold eristettä ja laittaa sitä takatiloihin (koska en jaksa koko autoa eristää). B: Ostaa jotkin markkinoiden hiljaisimmat uudet renkaat jotka olis kapeammat ja korkeampi profiilisia (195/65/16) taikka C: Ostaa Bemari? Mitä mieltä olette? P.S. Mersua mun on aina tehnyt mieli mutta 5000 eurolla ei ruosteetonta löydy. Mersu kait olisi hiljaisempi kuitenkin...

Saippua
Viestit: 535
Liittynyt: La Elo 15, 2015 11:30 am

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja Saippua » To Touko 11, 2017 10:37 pm

Jos juuri Avensis kiinnostaa, niin uusin malli on melko hiljainen, ei vaan omasta mielestäni vaan myös muiden. Tietty maksaa sitten enemmän kuin 5000€. Itse olen sitä mieltä ettei vaimentamalla voi ihmeitä saavuttaa jos tehtaalta tullessa on liian suuria ongelmia auton meluntorjunnassa jätetty ratkomatta.

Avatar
Posambique
Viestit: 2745
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Auton sisätilan ajomelun vaimentaminen

Viesti Kirjoittaja Posambique » Pe Touko 12, 2017 9:02 am

Aavensis kirjoitti:Ostin kuukausi sitten Avensiksen, tietääkseni mallia T25...
...Mulla oli aikaisemmin Peugeot 406 ja vuosimallia -96 ja ajettu 320.000 ja siinä oli alhaisempi melu.
Sanoisin, että kun vaimennukseltaan huippupäätä edustavasta 406:sta vaihtaa tollaiseen pahvipurkkiin ni äkkiäkös siinä alkaa hermoja raastamaan - joo, kyllä on molemmista kokemusta.

A) Enpä usko että tota pelkkä takakaarien vaimentaminen pelastaa, auttaa toki sekin.

B) Renkailla on tosi iso merkitys, mutta kun sulla nytkään ei ole ton ihmeempi (leveämpi ja matalaprofiilisempi) rengaskoko ni suurta eroa tuskin saa (jos noi renkaat ei nyt sit oo sata vuotta koppuraksi paistuneet ja aivan loppuunajetut UHP-renkaat.

C) Bemari ainoa vaihtoehto, what? :mrgreen:
No jos E39 5-sarjalaisen hankit niin melutaso on vanhaa Pösön luokkaa, sillä kyllä kelpaa ajella. Sen jälkeen ei ole sitten yhtä hiljaista Bemarin 5-sarjaa tehtykään (siis uusi auto on toki uusi auto ja siksi hiljaisempi, mutta uutta et ollut kuitenkaan ostamassa) jos nyt uusin F10 ja G30 lienee taas jo samalla tasolla suunnilleen - varsinkin jälkimmäinen vaan alustaltaan todella epämukava.
"Urku auki, pelti kii"

Vastaa Viestiin