Vinkkejä myllytykseen

Koneet, aineet, pyörönaarmut, hologrammit.
joni_p
Viestit: 4
Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 12:40 am

Vinkkejä myllytykseen

Viesti Kirjoittaja joni_p » Ma Syys 21, 2020 2:27 pm

Joitakin myllytyksiä on tullut tehtyä epäkeskolla ja nyt olisi tarkoitus siirtyä kokeilemaan Rotaryä. Millä kierroksilla rotaryllä kannattaa ajaa ja onko muuten miten eroa epäkeskoon? Potilaana musta Audi a6 2013 niin olisiko laikkasuosituksia?

Avatar
Alfa156
Viestit: 98
Liittynyt: Ke Loka 19, 2011 7:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vinkkejä myllytykseen

Viesti Kirjoittaja Alfa156 » Ti Syys 22, 2020 9:29 am

Riippuu rotarysta ja millä aineella aiot ajaa, pääsääntöisesti aika matalilla kierroksilla. Mulla on sekä rotsku että epäkesko. Suurempi ero leikkaavuudessa ja viimeistelyssä tulee laikka- ja ainevalinnalla kuin koneella. Rotsku sotkee vähän enemmän, kun melkein poikkeuksetta roiskii hieman sitä ainetta ympäriinsä.

Laikkavalintakin riippuu aineesta ja lakan kovuudesta, mulla on "delfingrau" harmaa Audi B7, siinä lakka on ihan jäätävän kova. Tuohon olen käyttänyt naarmunpoistoon Schollin valkoista Spider-laikkaa tai Mequn leikkaavaa mikrokuitulaikkaa + Mequn 105. Vaatii sitten kyllä vielä 2 stepin jollain viimeistelyaineella ja pehmeämmällä laikalla... Kannattaa aloittaa miedommalla laikka+ aine kombolla ja katsoa miten tehoaa.

Osaavammat voi antaa parempia ohjeita, noilla itse lähestyisin. :buffer:

Vastaa Viestiin